Kontekstli reklama samaradorligi va tahlili. ROI: kontekstli reklama kampaniyasining samaradorligini qanday hisoblash mumkin Kontekstli reklama samaradorligi ko'rsatkichlari

  • tomonidan reklama kampaniyasi- CTR, bosish uchun o'rtacha narx, bosish soni
  • Mijoz veb-saytining ishlash ko'rsatkichlariga ko'ra, reklama orqali kelgan va xarid qilgan tashrif buyuruvchilar soni.

Ushbu ko'rsatkichlarni o'lchash uchun maxsus hisoblagichlar qo'llaniladi, ularning kodlari reklama beruvchining veb-saytining barcha sahifalarida o'rnatiladi. Biz bir vaqtning o'zida bir nechta veb-tahlil tizimlarini o'rnatishni taklif qilishimiz mumkin:

Reklama kampaniyasining maqsadlarini aniqlash

Agar maqsad noto'g'ri qo'yilgan bo'lsa yoki umuman mavjud bo'lmasa, unda reklama kampaniyasining samaradorligini o'lchash mumkin emas va agentlikni yoqimsiz vaziyatga solib qo'yadi, bunda pul va vaqt sarflanganiga qaramay, mijoz norozi bo'ladi.



"Biz oyiga 100 ta ro'yxatdan o'tishni xohlaymiz va har bir ro'yxatga olish 400 rubldan oshmasligi kerak."

Yomon misol:

"Biz mijozlar sonini ko'paytirishni xohlaymiz." Agar shunday maqsad qo'yilgan bo'lsa, reklama kampaniyasining samaradorligini baholashda reklama beruvchi va agentlik filologik nizolarga kirishishi kerak.

Miqdoriy yoki son jihatdan o'lchanadigan maqsadlar deyiladi KPI(Asosiy samaradorlik ko'rsatkichlari). Aynan ular orqali siz reklama kampaniyasi natijalarini baholashingiz kerak.

Kampaniya boshlanishidan oldin KPI ma'lumotlarini o'xshash ko'rsatkichlar bilan solishtirish muhimdir. Bu degani reklama samaradorligini kuzatish hatto boshlanishidan oldin boshlanishi kerak. Buni qanday qilish kerak? Bu haqda quyida gaplashamiz.

Samaradorlik hisoblagichlari haqida ko'proq bilib oling

Veb-tahlil tizimlari reklama kampaniyasining samaradorligini kuzatish uchun ishlatiladi. Ularning soni juda ko'p, hisoblagichlar server va html hisoblagichlariga bo'linadi. Google Analytics, Yandex.Metrica va LiveInternet reklama kampaniyalari muammolarini hal qilish uchun eng mos keladi.

Ushbu hisoblagichlar html hisoblagichlarining bir turi bo'lib, to'g'ridan-to'g'ri sayt sahifalarida o'rnatiladi (server tomonidagi variantlardan farqli o'laroq). Bu shuni anglatadiki, ularni o'rnatish uchun saytning kontentni boshqarish tizimiga kirish kifoya. Ular o'rnatilgan veb-sahifani ochganingizda ishlaydigan qisqa HTML koddir.

Google Analytics va Yandex.Metrica’dan foydalanishning asosiy qulayligi shundaki, ular kontekstli reklama kampaniyalarini boshqarish tizimlari bilan chambarchas integratsiyalashgan. Google AdWords va Yandex.Direct. Boshqa hisoblagichlardan foydalangandan ko'ra, reklama beruvchini qiziqtiradigan hisobotlarni olish osonroq.

Ushbu vositalardan foydalanib, siz nafaqat kontekstli, balki Internetda o'tkaziladigan boshqa reklama kampaniyalarini ham kuzatishingiz mumkin. Kuzatish mumkin bannerli reklama, pochta jo'natmalari, Google AdWords-dagi kampaniyalar, Direct, Begun , Magna, MediaTarget va boshqa har qanday tizimlarda.



Reklama kampaniyasining samaradorligini kuzatishni boshlash uchun hisoblagichlardan foydalaning aniqlash kerak Uchish sahifalari(yoki oddiygina " Maqsadlar"), bunga erishish oddiy saytga tashrif buyuruvchini saytdagi maqsadli harakatni bajargan odamga "o'zgartirish" ni anglatadi. Bunday o'zgarish jarayoni atama deb ataladi.konvertatsiya ».

Biroq, bizning xizmatlarimizga qiziqqan mehmon ochilish sahifasiga, masalan, savdo bo'limi bilan bog'lanish shakliga tushganda, u bir zumda biz uchun foydali shaxsga aylanadi va hisoblagich o'z akkauntiga "aylantirish" qayd etadi - tegishli hisoblagich hisobotlarida ko'rsatilgan foydali harakat.

Konvertatsiya darajasi - bu foydali harakatlar sonining saytga tashriflar umumiy soniga nisbati - bu reklama kampaniyasi samaradorligining eng muhim parametrlaridan biridir. Bu reklama kampaniyasi yordamida tomoshabinlarni saytga qanchalik "sifatli" jalb qilganini ko'rsatadi.

Kampaniyaning samaradorligi uchun katta mas'uliyat sayt egalariga yuklanadi - agar sayt foydalanuvchilarga qulay bo'lmasa, hech qanday reklama qiziqqan tashrif buyuruvchilarni foydaliga aylantira olmaydi.

Yuqoridagi misolni tushuntirishga arziydi: To'ldirilgan shaklning ochilish sahifasi shaklning o'zi emas, balki "shaklni yuborish" tugmasini bosgandan so'ng ko'rsatiladigan sahifa bo'ladi. Shunday qilib, biz tashrif buyuruvchi uni to'g'ri to'ldirib yuborganligini bilib olamiz. Kuzatuv iConText veb-saytida aynan shunday ishlaydi - savdo bilan bog'lanish formamizni ko'rib chiqing.


Biz maqsadli ko'rsatkichlarning chegara qiymatlarini hisoblaymiz

Konversiya foizimizni bilganimizdan so'ng, biz qiziqarli arifmetika qilishimiz mumkin: reklama orqali kelganlarning qanchasi foydali tashrif buyuruvchilarga aylanishini va ularning har biri qancha turadiganini hisoblang. Keyin siz qancha "foydali" mijoz bo'lishini va o'rtacha tranzaksiya hajmini hisoblashingiz mumkin. Va har bir tranzaktsiyadan marjani bilib, mumkin Har bir reklama tashrifchisi uchun to'lashga qodir bo'lgan maksimal bosish qiymatini hisoblang. Keling, bir misolni ko'rib chiqaylik:

1. Faraz qilaylik, sayt konvertatsiyasi 5% (ya'ni kelgan tashrifchilarning 5% bizning xizmatimizni sotib oladi yoki saytda boshqa maqsadli harakatni amalga oshiradi). Bu shuni anglatadiki, jalb qilingan 20 ta tashrif buyuruvchidan faqat bittasi mijozga aylanadi.

2. Aytaylik, sayt orqali o'rtacha savdo 2000 rublni tashkil qiladi. Agar marja 20% bo'lsa, unda har bir sotishdan olinadigan foyda 400 rublni tashkil qiladi.

3. Shunga ko'ra, bitta mijozni jalb qilish uchun sarflanishi mumkin bo'lgan maksimal pul miqdori xuddi shu 400 rublni tashkil qiladi (agar biz "nolga" ishlashga tayyor bo'lsak va umuman foyda keltirmasak).

4. Shuning uchun biz har 20 tashrifchi uchun 400 rubl to'lashga tayyormiz (oxir-oqibat, konvertatsiya 5% ni tashkil qiladi). Ma'lum bo'lishicha, bosish uchun maksimal narx 400 rubl / 20 tashrifchi = 20 rubl.

5. Keling, tekshirib ko'raylik: Agar bir marta bosish 20 rublni tashkil qilsa, 20 ta tashrif buyuruvchini jalb qilish 20 × 20 = 400 rublni tashkil qiladi, bu yigirmatadan faqat bittasi bizga xuddi shu 400 rubl foyda keltiradigan mahsulotni sotib oladi.

6. Ushbu oddiy hisob-kitoblar 400 rubllik foydaning qancha qismini yangi mijozlarni jalb qilish uchun sarflashga tayyor ekanligingizni hisobga olgan holda tuzatilishi mumkin. Shunga ko'ra, bu ko'rsatkich qanchalik past bo'lsa, bosish uchun marjinal xarajat shunchalik past bo'ladi.

7. Bir marta bosish uchun maksimal xarajat to'g'risida qaror qabul qilganingizdan so'ng, ushbu mavzudagi raqobatbardosh vaziyatni ko'rib chiqish vaqti keldi - bu narxga bosishni sotib olish mumkinmi?

Biz o'lchaymizROIcishlashning eng muhim ko'rsatkichidir

Biz o'lchaganimizdan so'ng KPI biz har qanday reklama kampaniyasining eng muhim parametrini hisoblashga tayyormiz - ROI (investitsiyalarning daromadliligi - investitsiyalarning daromadliligi). Bu atama foiz sifatida ifodalanadi va reklama investitsiyalarining samaradorligini ko'rsatadi.

Hisoblash uchunROIQuyidagi ko'rsatkichlar qo'llaniladi:

  • Mahsulot narxi - mahsulotlar uchun ehtiyot qismlarni sotib olish, omborga etkazib berish, mahsulot ishlab chiqarish, xodimlarga ish haqi va boshqalar uchun barcha xarajatlar.
  • Daromad- mahsulot yoki xizmatni sotishdan olingan foyda.
  • Investitsiyalar miqdori – reklamaga investitsiyalarning umumiy miqdori.

IN umumiy ko'rinish Reklama kampaniyasining ROI ni hisoblash formulasi quyidagicha ko'rinadi:



Agar ROI = 100%, bu siz olganingizni anglatadi ikki barobar ko'p reklamaga investitsiya qilinganidan ko'ra pul. ROI ham salbiy bo'lishi mumkin. Faqat uning yordami bilan siz reklama kampaniyasi muvaffaqiyatli yoki muvaffaqiyatsiz bo'lganligini tushunishingiz mumkin.

Ushbu ROI tahlili Joriy ko'rsatkichlarni kuzatish uchun uni kamida oyiga bir marta o'tkazish tavsiya etiladi.

Kuzatuv nima qiladi? ROI?

Siz bunday batafsil statistikani saqlamaydigan raqobatchilardan sezilarli ustunlikka ega bo'lasiz. Sarmoyangizning daromadini tushunib, uni to'g'ri taqsimlash orqali investitsiya daromadingizni oshirish imkoniyatiga egasiz.


Yulmart kiberbozorining ROIni oshirish bo'yicha amaliy tadqiqot

Kampaniyani boshlashdan oldingi vazifalarimiz:

Yechim

Vazifa ikki bosqichda hal qilindi:

  1. Birinchi bosqichda tomoshabinlarni yig'ish kerak edi qayta yo'naltirish. Mijozning saytida ta'kidlangan ochilish sahifalari , tomoshabinlarni to'plash uchun retargeting kodlari o'rnatilgan. Shuningdek, ishlatilgan VKontakte-da maqsadli reklama kengroq auditoriyani to'plash.
  2. Ikkinchi bosqichda, ish boshlanganidan taxminan bir oy o'tgach, retargeting reklama kampaniyasi boshlandi. Saytda ilgari o'rnatilgan kodlar yordamida va reklama orqali retargeting uchun auditoriyani yig'ish davom etdi. Turli xil sozlamalar parallel ravishda sinovdan o'tkazildi.

Natija

Qiziqmi?
To'ldiring yoki biz sizga qo'ng'iroq qilamiz.

Kontekstli reklama ishlaydi, u bir oy ishlaydi, ikkiga ishlaydi. Lekin bu katta pulga o'xshamaydi. Va sizning oldingizda katta tosh paydo bo'ladi va uning ustida: "Agar siz reklamangizni optimallashtirsangiz, siz katta (yoki kichik) daromad olasiz" degan yozuv bor. Reklama byudjyetini ko‘paytirsangiz, daromad ko‘payadi, foyda esa Xudo yuborgandek keladi”.

Siz qur'a tashlashingiz, sezgiingizga ishonishingiz yoki "Psixika jangi" ga yozishingiz mumkin. Men tahlil va raqamlarga ko'proq ishonaman. Men samaradorlikni qanday "his qilish" haqida shamanlik sirlarimni aytib beraman kontekstli reklama.

Kontekstli reklama samaradorligini qanday o'lchash mumkin

Barcha reklama kanallari uchun asosiy ko'rsatkich bu xarid narxi yoki CPO (Cost Per Order). Xarid qilish narxini hisoblash uchun sotib olish xarajatlarini to'langan buyurtmalar soniga bo'lish kerak. CPO butun sayt uchun yoki har bir kanal uchun alohida hisoblanishi mumkin.

Xarid narxi qanchalik past bo'lsa, kanal, kampaniya yoki reklama guruhi shunchalik samarali ishlaydi.

Har bir kanaldan olingan arizalar sonini qahva maydonchalari bilan aniqlash shart emasligi uchun, Yandex.Metrica va Google Analytics-da maqsadlarni oldindan, kamida bir necha hafta oldin belgilashni maslahat beraman.

Va bitta buyurtmani olish uchun qancha xamirni qobiqqa tushirish kerakligini tushunish uchun siz biznes uchun o'rtacha qancha pul olib kelishini hisoblashingiz kerak.

Biz ham hisobga olishimiz kerak o'rtacha hisob, va marginallik va daromadning qancha foizini yangi mijozlarni jalb qilishga sarflashga tayyormiz, shunda o'g'limiz uchun mashina va bekasi uchun kvartira uchun pul qoladi.

Albatta, undan foydalanish yaxshiroqdir o'rtacha LTV (Umr bo'yi qiymat - bu biz bir mijozdan u bilan hamkorlik qilishning butun davri davomida oladigan foydamiz). Ammo bunday statistika yillar davomida to'plangan va ular har doim ham mavjud emas.

Lena, men hech narsani tushunmadim, to'g'ri tushuntiring!

Buni aniqroq qilish uchun men mijozlarimizdan biri - Kavkaz va Belokurixadagi sanatoriylarga sayohatlarni sotadigan agentlikning eski biznes ko'rsatkichlari misolida tushuntiraman. Saytni konvertatsiya qilish darajasi o'rtacha 2,43% ni tashkil qiladi, agentlik bitta savdodan 7060 rubl daromad oldi.

Keling, ochko'zligimiz chegaralarini aniqlaylik - biz e'tibor qaratadigan kontekstli reklama samaradorligi ko'rsatkichlari. Qarz va ssudalarga tushib qolmaslik uchun siz nazariy jihatdan bitta etakchini jalb qilish uchun kampaniyaga olib keladigan daromadning 100% dan ko'p bo'lmagan mablag'ni sarflashingiz mumkin.

Lekin siz telefoniya uchun pul to'lashingiz kerak, xodimlarga maosh to'lashingiz kerak va LeadMachine xizmatlari ham bepul emas. Ammo biznes egasi foyda ko'rishni xohlaydi: qancha ko'p bo'lsa, shuncha yaxshi. Buni hisobga olgan holda, biz daromadning taxminan 20 foizini jalb qilish uchun sarflashni orzu qilayotganimizni angladik, bu har bir sotuv uchun 1412 rubl yoki har bir ariza uchun 212 rubl (CPOo - kutilgan sotish narxi va CPLo - kutilgan qo'rg'oshin narxi).

Natijada biz ko'rmoqchi bo'lgan intervallarni aniqladik asosiy ko'rsatkichlar.

Kutish va haqiqat

Biz asosiy ko'rsatkichlarni hisoblab chiqdik: biz intilayotgan qiymat va undan uzoqroq turishimiz kerak bo'lgan yuqori chegara. Endi Yandex.Metrica va Google Analytics-ni tezda ochamiz va haqiqiy CPL nimaga teng ekanligini hisoblaymiz.

Yandex.Metrica'da barcha kanallar bo'yicha ilovalar sonini standart "Manbalar, xulosalar" hisobotida ko'rish mumkin.

Ochilgan jadvalda maqsadni tanlang va har bir kanal qancha ilovalar keltirganini ko'ring.

Kontekst xarajatlarini Yandex.Direct va Google AdWords reklama xizmatlarida ko'rish mumkin. Biz xarajatlarni ilovalar soniga bo'lamiz va har bir etakchi uchun haqiqiy narximizni olamiz. Keyin biz raqsga tushamiz yoki yig'laymiz.

Agar qo'rg'oshin narxi sizga mos bo'lsa, foyda olish uchun, shunchaki quying ko'proq pul V reklama byudjeti. Ammo bunday manipulyatsiyalardan so'ng CPL ham oshishi mumkin, shuning uchun siz doimo barmog'ingizni pulsda ushlab turishingiz kerak.

Agar mijoz juda qimmat bo'lsa

Agar qo'rg'oshin narxi qoniqarli bo'lmasa yoki undan ham yomoni, u ruxsat etilgan maksimal qiymatdan kattaroq bo'lsa, kontekstli reklama samaradorligi ko'p narsani orzu qiladi. Shuning uchun biz chuqurroq qazishimiz kerak.

Metricada Yandex.Direct-da statistikani ko'rish yaxshiroqdir. Standart hisobotlarni yana oching, manbalarda "To'g'ridan-to'g'ri, xulosa" ni tanlang, kerakli maqsadni ko'rsating.

Endi siz har bir kampaniya uchun ilovalar sonini bilasiz. Xarajatlarni "To'g'ridan-to'g'ri - xarajatlar" hisobotida ko'rish mumkin, agar siz ikkita xizmatning integratsiyasini to'g'ri sozlagan bo'lsangiz yoki "Yandex.Direct" da.

Ilovalar soni va xarajatlar bo'yicha Google AdWords statistikasi eng yaxshi Google Analytics'da ko'riladi. Buni amalga oshirish uchun "Trafik manbalari" - "AdWords" - "Kampaniyalar" ni tanlang. Ikki xizmat birinchi navbatda bir-biri bilan sinxronlashtirilishi kerak.

Ilovaning narxi sizga mos kelmagan kampaniyalarni o'chirib qo'yish, xatolarni tekshirish va optimallashtirish mumkin.

Kliklardagi kontekstli reklama samaradorligi

Kontekstli reklama samaradorligini aniqlashga yordam beradigan yana bir ko'rsatkich CPC yoki bosish uchun narx hisoblanadi.

Keling, misolimizga qaytaylik. Ideal dunyoda biz ariza uchun 212 rubldan ko'p pul sarflamaymiz. Veb-sayt konvertatsiyasi – 2,43%. Bular. Taxminan har 41-saytga tashrif buyuruvchi so'rov yuboradi. Ushbu ko'rsatkichni n deb nomlaymiz, biz uni quyidagi formuladan foydalanib hisoblaymiz:

Keyin ideal dunyoda CPC 212 / 41 = 5 rubl 17 tiyindan oshmaydi. Bu qiymat Direct va AdWords da o'rnatilishi mumkin maksimal narx klik. Ammo taassurotlar va o'tishlar kam bo'ladi, shuning uchun kerakli trafikka erishmaguningizcha, ushbu parametrni bosqichma-bosqich oshirish yaxshiroqdir.

Bir marta bosish uchun maksimal narxni oshirayotganda, sizni vayronagarchilik va qashshoqlik kutishi mumkin bo'lgan chegara borligini unutmang. Hisoblash oson:

ROIda kontekstli reklama samaradorligi

End-to-end analitik xizmatlari ushbu hisob-kitoblarning barchasini sodda va avtomatlashtirilgan qiladi. Siz har bir kanalning xarajatlarini tushunasiz va daromadni ko'rasiz, investitsiya daromadini ko'rasiz.

Agar bunday xizmatdan foydalanish imkoni bo'lmasa, har bir kanal uchun xarajatlar va dastur narxlarini nazorat qilish va ularni daromad bilan solishtirish kifoya. Buning qanday amalga oshirilishini iloji boricha sodda tushuntirishga harakat qildim.

Ammo har bir kanal uchun ROIni hisobga olmasdan reklamani optimallashtirish teskari natija berishiga tayyor bo'ling. Bizning misolimizda Yandex.Direct ilovasining narxi CPLodan 14% ga, Google AdWords ilovasi esa 52% ga oshadi. Ammo AdWords ROI yuqoriroq: biz ushbu kanaldan Yandex.Direct-dan 23 ta ilovadan ko'ra 22 ta ilovadan ko'proq foyda oldik. Bunday narsalar.

Men veb-saytda kontekstli reklama yuritishingiz va mijozlarni jalb qilishingiz mumkin bo'lgan vaqtlarni eslayman.

Raqobat kuchayganidan keyin investitsiyalar ko'paydi, ammo samaradorlik, aksincha, tez pasayishni boshladi.

Shuning uchun, endi siz shunchaki tasodifga umid qila olmaysiz, siz kontekstli reklama samaradorligini o'lchashingiz va ijrochini xatolari uchun o'z vaqtida jazolashingiz kerak.

Ammo keling, darhol qaror qilaylik. Kontekstli reklamani o'rnatish bo'yicha mutaxassislar taqdim etilgan modellarning samaradorligini deyarli hisoblay olmaydilar. Nega bunday bo'lganini tez orada tushunasiz.

Shuning uchun maqola birinchi navbatda direktorlar hisobot olib keladigan biznes menejerlari uchun foydali bo'ladi katta miqdor tushunib bo'lmaydigan raqamlar. Agar bu sizga o'xshasa, o'tiring, biz yo'ldamiz.

Birma-bir

Kontekstli reklamaning samaradorligi haqidagi maqolani kontekstli reklama nima ekanligi haqidagi hikoyadan boshlash, menimcha, yomon odobdir. Agar bu nima ekanligini bilmasangiz, iltimos, maqolani o'qing

U hamma narsani batafsil va misollar bilan tavsiflaydi (barcha maqolalarimizda bo'lgani kabi).

Men shundan boshlaymanki, kontekstli reklama bilan shug'ullanadigan mutaxassis (direktolog) va direktor ushbu hisobotlarni taqdim etadigan biznes egasi uchun samaradorlik butunlay boshqacha va uni baholash mezonlari ham butunlay boshqacha.

Direktorning boshida

Oddiy rejissyor uchun kontekstli reklama samaradorligi 4 o'lchovda o'lchanadi. Kamdan-kam hollarda biz chuqurroq va chuqurroq izlaydigan mutaxassisni uchratamiz:

  1. O'tishlar. Reklamani ishga tushirgandan so'ng qancha mijozlar reklama ustiga bosgan.
  2. Kompaniya CTR. Reklama taassurotlarining reklamani bosgan odamlar soniga nisbati.
  3. Bir marta bosish narxi. Kontekstli reklamada siz faqat bosish uchun to'laysiz.
  4. Rad etishlar. Saytda 15 soniyadan kamroq vaqt davomida bo'lgan odamlar sonini ko'rsatish (Yandeks.Metrica-da).

Sog'lom. Har qanday veb-saytda kontekstli reklama samaradorligining dastlabki ikkita ko'rsatkichini osongina ko'rishingiz mumkin.

Eng intuitivlaridan yoki Google Analytics-ni tanlang. Qolganlarini ko'rish uchun unga kirishingiz kerak shaxsiy hisob kontekstli reklama.

Aynan shu ko'rsatkichlar bo'yicha direktorlar o'z ishlarini baholaydilar. “CTR yuqorimi? Bir marta bosish narxi pasayyaptimi? Xo'sh, mendan yana nima istaysiz? Men ajoyib ish qilyapman!”

Qiziq shu erda boshlanadi. Chunki ish beruvchi hamma narsani butunlay boshqa ranglarda ko'radi.

BIZ ALKANI 29 000 dan ortiq odammiz.
YOQISH; ISHGA TUSHIRISH

Rahbarning boshida

Biznes menejeri uchun kontekstli reklama samaradorligi quyidagicha o'lchanadi.

Va... Nazariy jihatdan, har bir menejer "onlayn reklama samaradorligini" baholaydigan aniq mezonlar bo'lishi kerak.

Lekin ular yo'q. Ba'zilar uchun bu veb-saytdagi trafik, boshqalar uchun esa qo'ng'iroqlar va buyurtmalar. Boshqalar uchun - sarflanadigan reklama byudjeti. To'rtinchisi uchun - oy oxirida kassadagi pul.

Ammo agar egasi bir necha kun davomida kontekstli reklama bilan turmush qurgan bo'lsa, u holda xayoliy mezonlardan voz kechib, u mantiqiy maqsadlarga erisha boshlaydi, bu biznesga qarab, uchta natijadan biriga ega bo'lishi mumkin:

  1. Yangi (veb-saytdagi shakl);
  2. Qo'ng'iroqlar;
  3. Xaridlar.

Uchinchi gol eng yaxshisi. Birinchi ikkitasi ham yomon variant emas, garchi oxir-oqibat ular hali ham oxirgisiga olib keladi.

Har bir menejer sanab o'tilgan natijalardan birini asos qilib oladi. Va ular rejissyor o'lchagan narsadan tubdan farq qiladi. Keling, haqiqat qayerda ekanligini bilib olaylik.

Uchta yondashuv

- Men har oyda Internetdagi reklama uchun 200 ming rubl sarflayman. Mening mijozlarim qayerda?
- Sizda juda yuqori CTR bor.
- Sizning CC bilan do'zax ... uning ismi nima? Samaradorlik qayerda?
- Samaradorlikka qanday qaraysiz? Qanday formula?
- Formula nima? Men bir nechta sotuvlarni ko'rmoqdaman.
- Men ko'ryapman.

Bu ishlamaydi

Buni qilmang. Biz hammamiz jiddiy ishbilarmonmiz, demak, kontekstli reklama natijalarini jiddiy yondashish bilan o'lchashimiz kerak.

Ideal holda, rejissyorning ko'rsatkichlarini tushunishga qodir bo'ling, lekin agar siz ularni yoqtirmasangiz, unda siz olingan pulda hamma narsani hisoblashingiz kerak.

Shuning uchun, ayniqsa siz, aziz o'quvchi, men sizning kampaniyangiz samarali yoki yo'qligini hal qilish uchun 4 ta yondashuvni tayyorladim.

Bular sizning bilim darajangizga va reklamangizdagi har bir atomni bilish istagingizga asoslangan tayyor formulalardir.

ROMI. Boshlang'ich darajasi

Kontekstli reklama samaradorligini baholashning eng oson usuli bu ROIni hisoblashdir.

Bu deyarli har qanday biznes sohasida qo'llaniladigan ROI ko'rsatkichidir.

Agar ROI 100% dan ortiq bo'lsa, bu yaxshi yangilik, demak sizda yo'qotish yo'q.

Men "ehtimol yo'qotish emas" deyman, chunki siz hali ham xarajatlarni va boshqa xarajatlarni olib tashlashingiz kerak. Shuning uchun bu model yangi boshlanuvchilar uchun.

Agar siz ushbu yondashuv haqida ko'proq ma'lumotga ega bo'lishni istasangiz va ROMI-ni hisoblash misollarini ko'rishni istasangiz, bizning maqolamizni o'qishni tavsiya qilaman.

CPL. Tajribali daraja

CPL - bu bitta kontaktning narxi yoki hozirgi kunda modaga aylanganidek, etakchi/ilovaning narxi.

Ushbu ko'rsatkich ma'lum bir vaqt uchun formula yordamida hisoblanadi. Oddiy muddat - bir oy, chunki kompaniya direktorga oyiga bir marta ish haqi to'laydi.

Ba'zida barcha ilovalarga telefon orqali qo'ng'iroq qilish va mahsulotingiz haqida suhbatlashish mumkin emas. Shuning uchun past sifatli simlarni olib tashlashni unutmang.

Qolgan yagona narsa - yakuniy natija uchun qo'ng'iroqlar sonini ilovalar bilan birlashtirish.

CPS. Juda tajribali daraja

CPS - har bir sotish narxi. Faqat biz buni mijoz narxi deb ataymiz.

Misoldan foydalanish plastik derazalar, bu veb-saytda so'rov qoldirgan, menejer bilan uchrashuv tashkil etgan va oldindan to'lovni amalga oshirish uchun ofisga kelgan. Shuningdek, u quyidagi formula bo'yicha hisoblanadi:

Sizning hozirgi sharoitingizda mijozning qiymati qanchalik etarli ekanligini tushunish uchun barcha xarajatlar va daromadlarni hisobga olgan holda ruxsat etilgan maksimal qiymatni bilishingiz kerak.

Bundan tashqari, mijozning narxi har qanday direktor bilan ajoyib suhbatni boshlovchi bo'ladi.

Axir, siz unga 2000 rubllik savdo (eng yomon holatda, arizalar) kerakligini aytganingizdan so'ng, u sizni katta CTR bilan oqlash haqida hech qanday fikrga ega bo'lmaydi.

Ammo direktologlar ham ahmoq emaslar, ular sizdan konvertatsiya qilishni so'raydilar. Shunday ekan, bunga tayyor bo'ling.

LTV. Magistr darajasi

Agar siz buni qilsangiz, birinchidan, olingan raqamlar sizni hayratda qoldiradi, ikkinchidan, siz mijozlarni jalb qilish nuqtai nazaringizni sezilarli darajada o'zgartirasiz.

Uchinchidan, siz 90% dan yuqori bosh va elka bo'lasiz Rossiya tadbirkorlari, ular hali ham ko'z bilan boshqariladi. Bu shuni anglatadiki, ish samaradorligini oshirish faqat burchakda.

LTV - bu sizning kompaniyangiz bilan o'zaro munosabatlari davomida mijozdan oladigan pul miqdori. Ular aytganidek, "o'lim ajralmaguningizcha".

Misol uchun, mijozlarimizdan biri Displey tarmog'idagi kontekstli reklama unga kelgan mijozlarga nisbatan yiliga 37% ko'proq pul olib keladigan mijozlarni beradi, deb ishongan.

Ha, bu vahiy uchun unga bir yil davomida analitik kerak edi, lekin oddiygina bir oy davomida ROIni hisoblash unga bunday tushunchani bermas edi.

Ushbu ko'rsatkichni hisoblash uchun sizga biznesingiz o'rtasidagi aloqa kerak bo'ladi va.

Lekin menga ishoning, bunga arziydi. Kontekstli reklama samaradorligini tahlil qilish eng ishonchli hisoblanadi. Va oldinga qarab, sizda takroriy sotuvlar yo'q deb aytishning hojati yo'q.

Ular har qanday biznesda mavjud, siz ularni hali amalga oshirmagansiz. Men hamma narsaga pul tikishim mumkin 😉

Aytmoqchi. Agar siz tahlilga qiziqsangiz, Roistat sizning ishonchli yordamchingizga aylanadi. Va bepul 14 kunga qo'shimcha ravishda siz yana 5000 rubl olasiz ("INSCALE" reklama kodidan foydalangan holda). sovg'a sifatida.

ASOSIY NARSALAR HAQIDA QISQA

Biznes nafaqat omad va instinkt, balki hisob-kitobdir. Biznesda hamma narsa raqamlar bilan o'lchanishi kerak.

Ular qog'ozda chiroyli ko'rinishi mumkin (yuqori CTR va past), lekin ilovalarning sifati ko'p narsani orzu qiladi va oxir-oqibat siz mijozlarni jalb qilish uchun ulardan olganingizdan ko'ra ko'proq pul sarflaysiz.

Shunday qilib, umumiy hisob-kitoblar uchun vaqt o'tdi. Hamma narsani batafsil o'qing. Bundan tashqari, endi siz direktordan nimani so'rashingiz kerakligini bilasiz: LTV uchun moslashtirilgan ROMI, CPL yoki CPS.

Direktor sizga dastlabki ikkita ko'rsatkichni osongina taqdim etadi, ammo ikkinchisini olish uchun u ko'p mehnat qilishi kerak va siz bilganingizdek, buni hech kim yoqtirmaydi. Lekin o'z joyida turing.

P.S. Aksariyat biznes rahbarlari Google.Adwords-da reklama qilishni yoqtirmaydilar, chunki men u erda bo'lmaganim uchun bu men uchun samarali bo'ladi deb o'ylashadi.

Va men sizni Google-da Yandex-ga nisbatan reklama narxi bo'yicha so'nggi statistik ma'lumotlar bilan xafa qilmoqchiman:

  1. Rossiyaning markazi uchun jalb qilish narxi 11,2% ga past edi;
  2. Aholisi milliondan ortiq bo'lgan shaharlar uchun xarajatlar 14,6% ga kamaydi;
  3. Bir milliondan kam shaharlar uchun natija Google foydasiga 25,3 foizga yetdi.

26.04.2018 O'qish vaqti: 8 daqiqa

Kontekstli reklama haqidagi seriyamizning birinchi maqolalarida biz CI ning asosiy tushunchalarini ochib berdik va u qanday ishlashini bilib oldik: bu boshlang'ich ma'lumot, ko'proq yoki kamroq umumiy rasmni taqdim etish uchun zarur bo'lgan minimal asoslar. Bugungi uchinchi maqola bir oz torroq ixtisoslashuvga kiradi: biz sizga kontekstli reklamani qanday tahlil qilishni aytib beramiz.

Kontekstli reklama samaradorligini tahlil qilish: qanday vositalardan foydalanish kerak

Yandex va Google o'z tizimlari uchun maxsus analitik mexanizmlarni ishlab chiqdilar - Yandex.Metrica va Google Analytics. Bu maxsus vositalar bo'lib, ular yordamida foydalanuvchi reklamani bosgandan so'ng, hisob egasi saytda nima sodir bo'layotganini tushunishi mumkin (xuddi shu tahlil tizimlari ham qo'llaniladi). Ular tizimli va funktsional farqlarga ega, ammo kampaniyalaringizni targ'ib qilish uchun qaysi qidiruv tizimidan foydalanmasligingizdan qat'i nazar, siz maqsadlarni belgilashingiz kerak.

Keling, sharhni Yandex.Metrica maqsadlaridan boshlaylik. Ushbu Metrica tahliliy vositasi saytga barcha tashriflarni hisobga oladi - va foydalanuvchi qayerdan kelganidan qat'i nazar, lekin Direct bilan integratsiya tufayli siz Qirg'iziston Respublikasi haqida ma'lumot olishingiz mumkin. To'g'ri bo'lishi uchun siz maqsadlarni belgilashingiz kerak. Maqsad - reklamaga javob sifatida kutilayotgan foydalanuvchining aniq harakati.

Yandex.Metrica-da maqsadlarni yaratish misoli

Siz darhol maqsadlarni belgilashingiz kerak, chunki ular CD ishi haqida hisobot yaratish uchun ishlatiladi va ular tashrif buyuruvchilarning harakatlarini kuzatishga imkon beradi. Masalan:

  • "Ko'rishlar soni" maqsadini belgilang - biz hisobotda ma'lum sahifalar ko'rilgan tashriflar sonini kuzatamiz va ko'ramiz;
  • "Sahifaga tashrif buyurish" maqsadini qo'ying - biz saytning bir sahifasiga yoki bir nechta sahifalariga tashrif buyurilganligini, tashqi havolaga bosishlar bo'lganligini, tugma bosilganligini kuzatamiz. elektron pochta va fayl yuklab olindi;
  • Biz "JavaScript hodisasi" maqsadini qo'ydik - biz saytdagi sahifa manzilini o'zgartirmaydigan deyarli har qanday ixtiyoriy hodisalarni kuzatamiz: tugmani bosish, shaklni to'ldirish, foydalanuvchining sahifada o'tkazgan vaqti;
  • Biz "Qo'shma maqsad" qo'ydik - biz yuqoridagilarning barchasini kuzatib boramiz.

Direct-da maqsadlarni belgilash haqida batafsil ma'lumotni Yandex.Help-da topishingiz mumkin.

Ko'rsatkichlar hisoblagichini ma'lumotlar kerak bo'lgan sahifaga o'rnatgandan so'ng, maqsadlar uchun ma'lumotlarni yig'ish boshlanadi va hisobot yaratiladi.

Hisobotdan nimani o'rganishingiz mumkin?

  • Qanday kampaniyalar uchun? reklamalar, kalit so'zlar va iboralar qidiruvi foydalanuvchilari sizning saytingizni topadi va tashrif buyuradi, shuningdek, bu foydalanuvchilar qaysi hududda va nimadan reklama platformasi ular sizning manbangizga borishdi.
  • Sizning auditoriyangiz kim: jins, yosh, qiziqishlar, imtiyozlar Crypt texnologiyasi yordamida tahlil qilinadi.
  • Kampaniya o‘z maqsadlariga erishdimi – foydalanuvchilar o‘zlarini siz kutgandek tutdilarmi: havolalarni bosish, shakllarni to‘ldirish, fayllarni yuklab olish, kerakli miqdordagi sayt sahifalariga tashrif buyurish, ro‘yxatdan o‘tish yoki axborot byulleteniga obuna bo‘lish va hokazo.
  • Agar siz onlayn-do'kon egasi bo'lsangiz, Metrica-dan foydalanib, veb-saytingizda joylashtirilgan buyurtmalar, shuningdek, har bir buyurtma qancha foyda keltirganligi va eng yuqori narx yorlig'i bilan buyurtmalar qayerdan kelganligi haqida batafsil ma'lumot olishingiz mumkin. .
  • To'g'ridan-to'g'ri Metrica interfeysida siz reklama uchun qancha mablag 'sarflanganini, konversiyalarning o'rtacha narxi qancha ekanligini, istalgan mintaqa, so'rov yoki sayt uchun bosishning o'rtacha yoki umumiy qiymati qancha ekanligini aniqlashingiz mumkin.
  • "Maqsadli qo'ng'iroq" xizmatidan foydalanib, siz turli xil reklama kanallari qanchalik samarali ishlashini taqqoslashingiz mumkin: siz hisob egasi sifatida maxsus telefon raqamlarini olasiz, ularni turli manbalarga bog'laysiz, keyin veb-saytdagi va virtual tashrif qog'ozidagi raqam avtomatik ravishda paydo bo'ladi. manbaga ko'ra almashtirildi - bu orqali siz qo'ng'iroq qaysi kanaldan kelganligini bilib olishingiz mumkin.

Metrica'dan Yandex.Direct hisoboti qanday ko'rinishga ega?

Xuddi Metrica-da bo'lgani kabi, siz Google AdWords-da kampaniyaning ishi haqida hisobot olasiz:

Google Analytics-dan CI hisoboti qanday ko'rinishga ega?

Google Analytics-dan elektron tijoratni o'rnatish qiyinroq va Metrica-ga qaraganda kengroq natijalarga ega.

Ikki xil sozlamalar mavjud: standart (Metrica'da bo'lgani kabi) va ilg'or - eng qiziqarli va turli xil foydali ma'lumotlarga boy. Agar standart variantni o'rnatish orqali biz buyurtmalar va ularning narxi haqida ma'lumot topsak, kengaytirilgan variant bizga mahsulotlar bilan turli xil foydalanuvchi harakatlari haqida ma'lumot beradi, masalan:

  • katalogdagi mahsulot kartalarini bosish va qidirish;
  • savatdagi narsalarni manipulyatsiya qilish (masalan, qo'shish yoki o'chirish);
  • batafsil ko'rib chiqish buyurtma berish va boshqalar.

Belgilangan muddatdan so'ng siz ikkita hisobot olasiz: “Ko'rib chiqish elektron tijorat" va "Mahsulot samaradorligi". Bularga quyidagilar kiradi:

  • mahsulot daromadlari, konvertatsiya stavkalari haqida ma'lumot (quyida ular haqida ko'proq);
  • har bir tranzaksiya uchun ob'ektlarning o'rtacha soni;
  • buyurtmaning o'rtacha qiymati;
  • to'lovlarni qaytarish to'g'risidagi ma'lumotlar;
  • xaridorlarga tovarlarni savatga qo'shish va buyurtma berish imkonini beruvchi tovarlarning narxi va boshqalar.

Nima uchun bu turdagi elektron tijorat onlayn-do'konlar uchun foydali? Chunki bular mohiyatan umumlashgan xususiyatlardir sotib olish xatti-harakati, bu nafaqat onlayn-do'konning kelajakdagi strategiyasini aniqlashga yordam beradi, balki nimaga investitsiya qilish kerakligini va nima emasligini tushunishga yordam beradi; nima foyda keltiradi va nima keltirmaydi. Bu nafaqat qancha sotilganligi va qancha daromad olganligi haqidagi ma'lumotlar, bu ishdagi xatolarni aniqlash va haqiqiy pulni tejash imkonini beruvchi sifat ko'rsatkichlari.

Kontekstli reklama KPIlari

KPI (inglizcha asosiy ishlash ko'rsatkichlaridan) - Qirg'iziston Respublikasining asosiy ko'rsatkichlari. Bular CR biznes uchun qanchalik foydali ekanligi va byudjetning ushbu kanalga qanchalik iqtisodiy jihatdan asoslanganligi haqida tushuncha beradigan xususiyatlardir.

KPIlar uchun shablonlar mavjud emas va har bir indikatorning darajasi qanday bo'lishi kerakligini va qanday kombinatsiya 100% g'alaba qozonishini aytish mumkin emas. Biroq, ushbu ko'rsatkichlarni tahlil qilish muammolarni aniqlashga va kampaniyani foydali yo'nalishga yo'naltirishga yordam beradi.

Agar savdo ma'lumotlari sozlangan bo'lsa, ROI Google Analytics-da "Xarajatlarni tahlil qilish" hisobotida, "Trafik manbai" bo'limida, "Reklamaga investitsiyalarning daromadliligi" ustunida ko'rish mumkin.

Kontekstli reklamani boshqarish nafaqat analitik, balki ham talab qiladi ijodkorlik. Hisobotlardan olingan ma'lumotlarni to'g'ri tahlil qilish va tegishli reklama matnlarini tuzish muhim emas - siz foydalanuvchilar uchun qiziqarli va jozibali reklama kampaniyalarini yaratishingiz kerak. Siz biz bilan ushbu darajadagi kontekstli reklamani o'rnatishga buyurtma berishingiz, yozishingiz yoki bizga qo'ng'iroq qilishingiz mumkin!

Biz ozod qildik yangi kitob"Kontent marketingi ijtimoiy tarmoqlar: Qanday qilib obunachilaringizning miyasiga kirib, ularni o'z brendingizga oshiq qilishlari mumkin."

Uning qanday ishlashini va uning samaradorligini qanday baholashni tushunish qiyin, ba'zan juda qiyin. Ammo bizning kichik qo'llanmamiz bilan bu biroz osonroq bo'ladi. Agar siz Yandex.Direct va Google AdWords-da yaxshi reklama kampaniyasi qanday bo'lishi kerakligini bilmasangiz, zenni qidiring, o'qing va ma'rifat toping. Men allaqachon shu yerdaman.

Kontekstli reklama samaradorligini qanday baholash mumkin

Avval sizga reja kerak. Kampaniya maqsadingizni iloji boricha aniq ayting. "Yangi mijozlarni olib kelish" maqsad emas. Ammo "bir oyda 15 ta ariza olish" juda yaxshi bo'ladi. Ikkinchi muhim nuqta: kontekstli reklama samaradorligini har qanday davr bilan solishtirganda baholash kerak. Agar bu birinchi reklama kampaniyasi bo'lsa, saytingiz allaqachon taqdim etayotgan konversiya stavkalari va tashlab ketilgan aravalarni ko'rishingiz mumkin.

Maqsadli harakatlar aniqlandi

Bular bo'lishi mumkin:

  • Xaridlar;
  • Qo'ng'iroqlar;
  • Fikr-mulohaza shaklini to'ldirish;
  • Savatga mahsulotni qo'shish;
  • Kontakt sahifasini ko'rish;

Kontekstli reklama samaradorligini baholash uchun saytdagi foydalanuvchi xatti-harakatlarini tahlil qilish ham foydalidir. Bu sizga foydalanuvchilar sizning taklifingizga qanchalik qiziqayotganini va bu ularning kutganlariga qanchalik mos kelishini tushunishga yordam beradi. Ishonch hosil qiling:

  • Saytda o'tkazgan vaqt;
  • Ko'rish chuqurligi;
  • Qaytish darajasi;
  • Takroriy tashriflar.

Bularning barchasini kuzatish uchun Yandex.Metrica va Google Analytics-da maqsadlar qo'yganingizga ishonch hosil qiling. Kampaniyalar uchun UTM teglari haqida unutmang.

Kampaniyalarning tuzilishi o'ylab topilgan

Hammasi yaxshi bo'lsa turli xil turlari e'lonlar guruhlarga bo'linadi individual kampaniyalar- konvertatsiyani shu tarzda hisoblash osonroq. Masalan, xizmat yoki mahsulot turi, mintaqa, so'rovlar turi bo'yicha.

E'lonlar to'g'ri yozilgan

Har bir narsa yaxshi ishlashi uchun reklamalarni optimallashtirish kerak. Mana kichik nazorat ro'yxati:

  • Sarlavha va matnda kalit so'z mavjud;
  • E'lon o'z ichiga oladi qisqacha tavsif imtiyozlar, narx, harakatga chaqiruv;
  • Telefon raqami, manzili, tezkor havolalari (masalan, do'kondagi tegishli toifaga) №.
  • Ochilish sahifalari to'g'ri tanlangan va foydalanuvchi talablariga javob beradi;
  • Havolalar UTM teglarini o'z ichiga oladi;
  • To'g'ri semantik yadro tanlangan.

KPI aniqlangan va hisoblangan

Aytaylik, siz ko'rsatkichlar va RC parametrlarini aniqladingiz, popkorn to'pladingiz va baxt ko'z yoshlari bilan daromadingiz o'sishini kuzatishga tayyor bo'ldingiz. Endi KPIlarni hisoblash vaqti keldi - bu kontekstli reklama samaradorligini tekshirishning asosiy vositasi. Ular har bir tashrif, aloqa yoki sotish narxini baholashga yordam beradi. Agar qiymatlar normal diapazonda bo'lsa (bu o'rtacha tekshiruv va boshqa parametrlarga bog'liq), unda siz shunchaki o'tirib, hayotdan zavqlanishingiz mumkin va agar kampaniya foydasiz bo'lsa, nazorat ro'yxatidagi barcha nuqtalarni qayta ko'rib chiqing va qarang. xatolar uchun. CPA va ga alohida e'tibor berilishi kerak, chunki bu asosiy ko'rsatkichlar, ammo qolgan hamma narsani tahlil qilish ham foydalidir. Keling, har bir tushunarsiz qisqartmani alohida ko'rib chiqaylik.

ROIinvestitsiyalarning daromadliligini anglatadi, rus tilida esa "investitsiyalarning daromadliligi". U quyidagicha hisoblanadi:

ROI = (daromad - investitsiya) / investitsiya x 100%

CPA- bu bitta maqsadli harakatning narxi. U quyidagicha hisoblanadi:

CPA = Xarajat / maqsadli foydalanuvchi harakatlari soni

CPL- bitta qo'ng'iroqning narxi. Bu erda ham hamma narsa oddiy:

CPL = Xarajatlar / Qo'ng'iroqlar soni

Nihoyat, biz indikatorni hisoblashimiz mumkinCPO/CPS(buyurtma/sotish narxi) - haqiqiy sotish qiymati. Boshqa hollarda bo'lgani kabi, ushbu ko'rsatkichni baholash uchun siz kontekstli reklama narxini sotuvlar soniga bo'lishingiz kerak.

Cheklangan tariflar

Bir tashrif buyuruvchi uchun ochko'z qidiruv tizimlariga qancha pul to'lashga tayyor ekanligingizni hal qilishingiz kerak. Ushbu ko'rsatkich konversiya stavkalari va o'rtacha savdo rentabelligidan hisoblanadi. Agar siz tashrif narxiga cheklov qo'ymasangiz, pul juda tez uchib ketadi va samaradorlik juda yuqori bo'lmaydi. Kundalik byudjet to'g'risida qaror qabul qilish ham foydalidir - bu xarajatlarni optimallashtirishga yordam beradi.

Kontekstli reklama samaradorligini qanday tekshirish mumkin?

Kampaniyalarning dinamikasini va KPIlarini o'zaro va turli davrlarda solishtiring. Shubhasiz, siz konvertatsiyalar sonini va ularning narxini baholashingiz kerak.

Byudjet = Bosishlar soni x Bir marta bosish uchun o'rtacha xarajat

Yandex.Direct

Direct asosiy interfeysdan foydalanish mumkin bo'lgan maxsus xizmatga ega. U (birdaniga) "Byudjet prognozi" deb ataladi.

Bu reklama xarajatlarini hisoblash va asosiy ko'rsatkichlarni bashorat qilishda yordam beradi: so'rovlar bo'yicha xarajat, CTR, taassurotlar va bosishlar soni. Asosiysi, prognoz bu prognoz ekanligini va ko'rsatkichlar Yandex-da mavjud bo'lgan statistik ma'lumotlardan hisoblanganligini yodda tutishdir. Va u boshqa reklama beruvchilarning kampaniyalari natijalaridan iborat bo'lib, ular sifat jihatidan juda farq qiladi: kimdir hamma narsani ajoyib qiladi, boshqalari esa hech qanday sababsiz byudjetini behuda sarflaydi. Haqiqiy rasm ko'p jihatdan RK sozlamalariga bog'liq bo'ladi. Agar hamma narsa to'g'ri bajarilgan bo'lsa, byudjet bashorat qilinganidan kamroq bo'lishi mumkin.

Google AdWords

Google-ning Kalit so'zni rejalashtirish vositasi xuddi shu narsani qiladi.

Xuddi shu narsa mavjud: taassurotlar va bosishlarning o'rtacha sonini, ularning narxini hisoblash. Barcha ko'rsatkichlar statistik ma'lumotlar asosida ham hisoblanadi, shuning uchun haqiqiy rasm farq qilishi mumkin va kampaniya sozlamalariga bog'liq bo'ladi. Shuni ham ta'kidlash kerakki, faqat qidiruvni joylashtirish hisobga olinadi, ya'ni. Hamkor tarmoqlarda taassurotlar va bosishlar uchun prognoz yo'q (bu ikkala tizim uchun ham amal qiladi).

Kontekst xarajatlarini nima belgilaydi?

  • Turar joy turi. Eng ko'p bosiladigan joylar - qidiruv natijalarining chap tomonida - eng qimmat.
  • Kampaniya sozlamalari. Agar siz butun Rossiya bo'ylab taassurotlarni o'rnatsangiz va vaqt oralig'ini belgilamasangiz, unda reklama byudjeti sezilarli darajada oshadi. Yaxshi yo'l xarajatlarni optimallashtirish - geotargetlashni iloji boricha aniqroq o'rnating va reklamani faqat "issiq" soatlarda ko'rsating.
  • Mavsum. Yozda konditsionerlarga, qishda esa isitgichlarga talab keskin ortadi. Reklama kampaniyalarini rejalashtirishda buni hisobga olish kerak, chunki talab qanchalik yuqori bo'lsa, bosish narxi shunchalik yuqori bo'ladi. Yandex.Wordstat va Google Keyword Planner-da so'rovlar chastotasi o'zgarishi dinamikasini ko'rishingiz mumkin.

Har bir reklama guruhining o'z reklama kampaniyasi bo'lsa, maqsadlar to'g'ri aniqlangan va KPI hisoblangan bo'lsa, kontekstning samaradorligini baholash qiyin bo'lmaydi va agar biror narsa yuz bersa, strategiyani o'zgartiring. maxsus mehnat. Reklama xarajatlarini hisoblash ham oson: taxminiy baholash uchun siz Yandex va Google-ning maxsus vositalaridan foydalanishingiz mumkin.




Yuqori