Un articol despre setările corecte de direcționare în Agendă. Un ghid pentru configurarea corectă a publicității direcționate. Algoritmul meu pentru selectarea unui targetologist pentru proiect

Buna ziua! Dacă decideți să configurați publicitate direcționată pe VKontakte, atunci apar imediat o mulțime de întrebări. De câți bani ai nevoie pentru a începe o campanie de publicitate? Ce setări ar trebui selectate și care ar trebui ignorate, având în vedere meu proiect individual? Cum se selectează imaginile? Ce format de imagine este cel mai bun? Ce este CTR și ce este CPM, care este diferența și ce să alegi? Ce este retargeting și cum se utilizează? Pentru a vă feri de agitație inutilă, vom lua în considerare toate aceste întrebări și multe altele în acest articol.

Scepticii vor spune: „Am încercat! Publicitatea direcționată nu funcționează! Am cheltuit mulți bani”. Dragi tovarăși, vioara nu va cânta în mâinile unui hipopotam! L-am încercat și nu a funcționat, asta nu înseamnă că nu funcționează. Asta înseamnă că pe undeva a fost o greșeală. Mii de companii de pe VKontakte folosesc acest instrument și primesc clienți în fiecare zi. Este nevoie doar de puțină răbdare și pricepere.

Între timp, iată acest infografic:

De asemenea, aș dori să avertizez persoanele care încearcă doar să facă publicitate online.În primul rând, vă recomand un astfel de canal de publicitate, deoarece ar trebui să lucrați mai întâi în această direcție. Publicitatea direcționată este mai mult „trafic pe termen lung” și, în unele nișe, poate concura în continuare publicitate contextualăîn viteza de transformare a unui vizitator în cumpărător. Dar, în majoritatea cazurilor, este mai bine să începeți cu publicitatea contextuală și abia apoi să conectați publicitatea direcționată. Și utilizarea combinației de publicitate contextuală + direcționarea VKontakte va ajuta la creșterea semnificativă a eficienței. Voi vorbi despre asta în următorul articol, pentru că acum va fi greu să vorbim despre toate subtilitățile, dar vă voi da câteva îndrumări. Deci să începem.

Pentru a facilita navigarea, vom împărți condiționat întregul proces în 2 etape. Anume:

  1. Preparare: termeni de bază, pregătirea pentru testarea reclamelor, crearea unui cont de publicitate.
  2. Setare: Să trecem prin setările de bază de direcționare, formatele de anunțuri, compilarea unui test de imagini și titluri și, de asemenea, să alegem strategii pentru afișări sau clicuri.

Pregătire și termeni

Puțină teorie și numere:

CTR este raportul dintre clicuri și afișări, măsurat ca procent. De exemplu, din 1000 de afișări ați primit 20 de clicuri. 20/1000*100 = 2%. Acest indicator este important de luat în considerare atunci când alegeți un format de publicitate bazat pe vizualizare. Când faceți publicitate pe clic, nu este atât de important, deoarece... nu afectează costul pe clic.

CPC - cost pe tranziție. Este important să ții cont întotdeauna, altfel poți intra în roșu.

Crearea unui cont de publicitate

Deschideți „Setări” în meniul din stânga și căutați linkul „Reclame” în partea de jos.

Faceți clic pe butonul „Anunț direcționat”. „Creează un anunț”. Primul pas este să creați un anunț, nu un cont. Vă sugerez să creați un anunț acum, fără a seta nicio setare, doar ca să aveți un cont de publicitate.


Poze de gătit

Puteți alege două opțiuni. Primul este să cauți singur pozele pe toate resursele disponibile (de la bănci de fotografii la o banală căutare de imagini într-un motor de căutare), apoi să pregătești pozele în Photoshop. Sau poți folosi acest un serviciu mega-convenient, versiunea gratuită va fi suficientă pentru început. Nu mă voi opri acum asupra serviciului, dacă doriți, vă puteți da seama, este intuitiv.

Testarea imaginilor și a titlurilor

Pentru a configura o campanie mai eficient, este important să testați imaginile și titlurile. Trebuie să ne pregătim pentru test. Testul decurge după cum urmează.

  • Selectați cel puțin 5 imagini. Testăm cinci imagini cu același titlu.
  • Și venim cu cel puțin 5 titluri. Testăm cinci titluri cu aceeași imagine.
  • După ce testați ce imagini și titluri au fost cele mai pe care se poate face clic, combinăm titlul pe care se poate face clic cu cea mai mare imagine. Astfel obținem cea mai eficientă reclamă.

În mod ideal, trebuie să testați cel puțin 15 imagini și 15 titluri. Dar pentru a înțelege pentru prima dată, chiar și cinci sunt suficiente.

Setări

Astăzi există 5 opțiuni de format publicitar pentru site și grup.

  • imagine și text. Sunt folosite în principal atunci când trebuie să explicați clar în reclamă despre ce este vorba;
  • imagine mare. Acest format este bun pentru că atrage atenția mult mai bine decât precedentul. Dar există un dezavantaj semnificativ - există o limită de caractere, doar 25. De asemenea, puteți scrie text pe imagine, ceea ce extinde semnificativ capacitățile acestei opțiuni;
  • Format exclusiv. În acest caz, anunțul dvs. va fi difuzat către utilizator într-o singură copie, fără concurenți. Dezavantajul este că este de două ori mai scump;
  • Promovarea comunităților. Acest format este potrivit doar pentru comunități, nu puteți face publicitate site-ului dvs. folosindu-l. Diferența cheie este că utilizatorul se va putea alătura comunității tale fără a face clic pe un link. Va exista un buton „Alăturați-vă” chiar în anunț;
  • Și în sfârșit un format special! Dacă publicul tău țintă este de peste 100 de mii, recomand să-l încerci! Nu este difuzat în coloana din stânga, ca alte formate, ci în fluxul de știri al utilizatorului, ceea ce crește semnificativ CTR-ul. Această opțiune funcționează și numai pentru comunități.

Selectarea subiectului reclamei

Practic, puteți sări peste acest pas, dar este util să selectați un subiect și o subsecțiune. Când subiectul și subsecțiunea sunt setate, moderarea continuă mai rapid.

Alegerea geografiei publicului nostru țintă

În acest bloc, puteți selecta orașele în care doriți să faceți publicitate, zonele, stațiile de metrou și chiar străzile orașului dvs. Acest lucru este necesar dacă aveți afaceri locale, de exemplu, o cafenea. În acest caz, trebuie să vă conectați la un cerc restrâns de oameni care nu trebuie să călătorească la jumătatea orașului pentru a vă vedea. Aici puteți tăia și reclamele irelevante. De exemplu, vindeți un produs rar, care l-ați achiziționat anterior din China. În acest caz, va fi foarte util să tăiați orașele mari, deoarece Au deja o alegere destul de bună și pot cumpăra cu ușurință același produs cu livrare în orașul lor și adesea mai ieftin. Pentru a face acest lucru, trebuie să selectați în coloana „cu excepția” orașele pe care doriți să le excludeți din campania dvs. de publicitate.

Configurarea datelor demografice

Totul este clar cu sexul și vârsta. Dar există setări foarte interesante în acest bloc, cum ar fi ziua de naștere. Putem bifa caseta zilei de naștere. Și scrieți în anunț, de exemplu: „În cinstea unei zile de naștere, o reducere de 10%. Astfel de anunțuri cresc ratele de clic, deoarece... le personalizam. Alegerea starea civilă, puteți, de asemenea, să îmbunătățiți relevanța campaniei dvs. de publicitate. De exemplu, nu are rost să faci publicitate unui site de întâlniri persoanelor căsătorite. Ei bine, cel puțin des)

Interese

Ei bine, în sfârșit am ajuns acolo :) În opinia mea, acesta este cel mai important și util bloc în direcționarea tradițională. Prin urmare, să vorbim despre asta cât mai detaliat posibil. Deci hai să mergem.

Categorii de interese

Algoritmul VKontatka numără în mod constant implicarea fiecărui utilizator în anumite categorii de postări. De exemplu, dacă unei persoane îi place, comentează sau vede în mod constant un anumit subiect, de exemplu, produse și servicii. Cu această setare, vom putea să ne direcționăm publicitatea către acest segment de utilizatori! Grozav, nu?!

Comunități

Putem viza segmentul de audiență care face parte din grupurile concurenților noștri! Adică furtul de fapt clienți de la concurenți. Ei bine, asta nu este tot! O persoană care este membră a comunităților de interese poate fi și potențialul nostru client (de exemplu, oamenii care sunt membri ai comunităților de afaceri sunt clienți potențiali pentru domeniul serviciilor b2b). Dar aici trebuie să selectați cu atenție comunitățile cu care vă conectați.

Direcționarea aplicațiilor și site-urilor web

Prin țintirea unor aplicații specifice, puteți obține și rezultate bune în anumite cazuri. De exemplu, atunci când faceți publicitate unei jucării, puteți viza persoane care joacă deja jocuri similare.

Excepţie

Puteți, de exemplu, să excludeți persoanele care sunt deja abonați.

Viziunea asupra lumii

Nu folosesc acest bloc pentru că nu era nevoie. Poate că îl vei găsi util.

Călători

Dacă bifați această casetă, anunțurile vor fi difuzate persoanelor care își etichetează fotografiile în locuri diferite. Ceea ce crește șansele de a găsi un public mai solvent.

Următorul bloc „Educație și muncă”

Prin țintirea profesiilor, puteți, de asemenea, să vă conectați la publicul care va fi interesat de produsul sau serviciul dvs. De exemplu, oamenii care au studiat pentru o specialitate bine plătită la una dintre universitățile de elită sunt mult mai probabil să aibă venituri mari decât profesorii din clasele primare. Același lucru este valabil și pentru persoanele care ocupă o anumită funcție sau lucrează într-o anumită companie.

Opțiuni suplimentare

  • Grupuri de retargeting. Această setare merită un articol separat. Pe scurt, puteți colecta o bază de utilizatori separată la care va fi difuzat anunțul dvs. Acest lucru se poate face fie folosind un anumit software, fie instalând mai întâi un cod de retargeting pe site-ul dvs. web.
  • Cu excepţia. De asemenea, putem exclude persoanele la care nu dorim să ajungă anunțurile noastre. De exemplu, pentru persoanele care sunt deja abonate la comunitatea noastră.
  • Dispozitive. Dacă selectăm aici proprietarii de echipamente Apple sau deținătorii de smartphone-uri, atunci putem viza publicul plătitor și mai precis.

De obicei ignor restul setărilor din acest bloc, pur și simplu pentru că nu am întâlnit încă nimic similar campanii de publicitate.

Stabilirea prețului și locației

Pentru afișări sau pentru conversii?

Trebuie să alegem prețul pentru afișări și pentru clicuri. Când este configurată corect, publicitatea bazată pe afișări este adesea mai eficientă decât publicitatea prin clic. Dar există excepții, de exemplu, dacă audiența dvs. este peste 500 de mii, este logic să testați publicitatea pentru clicuri. Platforme de publicitate Recomand să alegeți numai VKontakte.

Costul de tranziție.

Principala greșeală a începătorilor este că părăsesc prețul pe care VKontakte îl oferă. Acesta este motivul pentru care mulți consideră că publicitatea VKontakte este nerezonabil de costisitoare. De fapt, trebuie să vă ghidați după o formulă simplă: împărțiți suma propusă (clicuri sau 1000 de afișări) la aproximativ 10 și ceva. Adică, dacă VKontakte recomandă un preț de 12 ruble pentru 1000 de afișări, îl puteți seta la 1,2 ruble. iar dacă amprentele sunt deșurubate normal (cel puțin 1 impresie pe secundă), atunci o lăsăm așa cum este. Daca nu, stabilim pretul putin mai mare si tot asa pana cand impresiile ies normal.

Faceți clic pe „Creați un anunț”, apoi lansați anunțul pentru moderare.

Cu stima, Vladimir Kondratenko

Mai jos veți afla totul despre cum să configurați corect publicitatea direcționată în VK. Algoritmul va fi revizuit în întregime - vom începe să analizăm publicul țintă și vom încheia cu lansarea unei campanii de publicitate.

Analiza publicului țintă

Sarcina principală este de a afla cui să ofere produsul pe baza parametrilor principali:

  • vârstă;
  • semi;
  • venituri;
  • statutul social etc.

Puteți folosi și metoda caracterelor.

Trebuie să vă răspundeți la o serie de întrebări care vă vor ajuta să creați un portret al publicului țintă. Să începem:

  • Când vă poate folosi un client serviciile?

Dacă habar n-ai unde să țintești, atunci cu ajutorul acestei întrebări îți poți găsi publicul țintă. Să luăm ca exemplu suplimentele sportive. Când sunt cumpărate? Un nutriționist sau un antrenor ar putea să vă sfătuiască. Alții au văzut acțiuni în magazine de sport. Alții țin o dietă, dar în același timp doresc să-și permită ocazional dulciuri cu conținut scăzut de calorii. Cu cât mai multe opțiuni, cu atât mai bine.

  • Ce hobby-uri ale clientului îl vor ajuta să devină interesat de serviciu?

Găsiți interese care se suprapun - săli de sport, piscine, munca care presupune mentinerea in forma. În acest fel, vei înțelege unde este publicul tău țintă. Se recomandă utilizarea parsoarelor. De exemplu, Cerebro Target și Target Hunter sunt potrivite.

  • De ce produs au nevoie clienții tăi?

Datorită acestei întrebări, îți poți găsi concurenții.

  • Ce altceva îl interesează pe client?

Dacă o persoană a căutat anterior echipament pentru exerciții fizice și haine pentru antrenament, atunci cel mai probabil va lua nutriție sportivă.

  • Ce ar trebui să aibă o persoană pentru ca el să devină clientul tău?

Dacă vorbim despre exemplul de mai sus, atunci o persoană ar trebui să aibă o atitudine pozitivă față de nutriția sportivă.

  • Ce problemă poate rezolva produsul dvs.?

De exemplu:

  1. Ajustați-vă dieta.
  2. Pierde excesul de greutate.
  3. Faceți un somn sănătos.
  • Clientul tău apreciază pe cineva?

În acest caz, ar putea fi oameni celebri de la fitness.

Transferați răspunsurile la întrebările dvs. în MindMap pentru claritate. Exemplu:

Testați segmentele rezultate în obligatoriu. Aflați dacă tuturor clienților le place produsul dvs. Fiecare persoană care aleargă dimineața va mânca alimente cu conținut scăzut de calorii? Cel mai probabil nu.

De asemenea, puteți comanda configurarea SMM de la un specialist și nu vă adânciți în toată această înțelepciune.

Analiza publicului țintă

Acum trebuie să începem să analizăm publicul. Cerebro Target este cel mai popular serviciu pentru lucrul cu publicitatea VKontakte. El poate:

  • evidențiați utilizatorii activi;
  • căutați audiențe similare;
  • caută persoane care au interacționat cu anumite postări;
  • găsiți comunități tematice etc.

De asemenea, puteți utiliza Target Hunter. Ambele servicii sunt similare ca funcționalitate.

Nu aveți nevoie de toți oamenii, doar de un anumit public. Îl puteți restrânge prin:

  • geografie;
  • caracteristici sociale;
  • interese;
  • munca si educatia;
  • diverși parametri suplimentari.

Direcționarea VKontakte poate analiza profilurile utilizatorilor și poate arăta locurile în care acești oameni le vizitează cel mai des.

Configurarea reclamei direcționate pe VKontakte

Faceți clic pe acest buton:

  • Decideți ce veți promova: postări publice, un site web, o aplicație sau o pagină publică. Selectați formatul de anunț dorit:

  • Faceți un anunț:

  • Configurați-vă publicul țintă în funcție de anumiți parametri:

  • Specificați metodele de plată și prețul pe care îl veți plăti pentru tranziții:

Costul se bazează pe:

  • setări țintă;
  • numărul de reclame care vizează utilizatorii potriviți;
  • prețul anunțului.

Plătind pentru impresii, principiul licitației va funcționa: decât mai multi bani, cu atât mai mulți oameni vor observa anunțul. Plata are loc pentru fiecare afișare individuală a anunțului.

  • Apoi, trebuie să denumiți compania și să faceți clic pe butonul „Creați anunț”.

  • Încărcați-vă bugetul - cel puțin 10 ruble pentru 1 anunț.

  • Vă rugăm să așteptați ca anunțul dvs. să fie moderat.

Este interzisă reclamă pentru tutun, alcool și produse droguri, politică, jocuri de noroc etc. Uite VKontakte ajutor pentru a afla mai multe despre reguli.

După trecerea moderației, emisiunile vor începe automat. Puteti vedea statisticile:

Dacă anunțul este respins, ei vor indica cu siguranță ceea ce se recomandă să fie corectat:

Dacă este necesar, puteți modifica:

  • cost pe 1000 de afișări/tranziții;
  • înregistrare;
  • setări.

Alegerea unui format

Carusel publicitar

Apoi selectați publicul din care creați o postare:

Trebuie să scrieți textul fără link-uri și să creați până la 10 carduri. Aveți voie să adăugați la fiecare:

  • titlu până la 25 de caractere;
  • ilustrare;
  • link de urmat;
  • preţ;
  • buton.

Folosind acest format, puteți promova produse din magazinele online sau dintr-o linie a unui anumit brand.

Înregistrare universală

Trebuie să selectați comunitatea în același mod, apoi să adăugați text și conținut:

Promovat în acest format:

  • înregistrări publicitare;
  • postări pe peretele public.

Înregistrează cu butonul

În același mod, selectați o comunitate și nu scrieți mai mult de 220 de caractere de text:

În fragment, puteți încărca o ilustrație și puteți crea un alt titlu. Există, de asemenea, mai multe opțiuni de buton:

  • către alt site;
  • asupra comunitatii;
  • la cerere;
  • formarea unui număr de telefon.

Buton+Video

În loc de o ilustrație în acest format, puteți adăuga un videoclip:

Acest lucru ajută:

  • vizualizați vizualizarea statisticilor;
  • configurați o direcționare diferită;
  • se adaptează la o anumită viteză a Internetului.

Postare promoțională cu link activ către portal

Acum, cu ajutorul acestuia, puteți atrage publicul țintă către site:

Publicitate pe paginile portalului

Fiecare obiect are propriul său format:

„Text și imagine” include un titlu, tip de obiect, imagine și text cu o descriere:

În „Imaginea mare” totul este la fel, cu excepția descrierii:

„Promovarea comunității” are numele publicului, numărul de participanți sau prieteni, un logo și mai multe butoane posibile:

„Imagini pătrate” conțin un nume, numărul de prieteni sau participanți, un logo și două opțiuni de buton:

Acest format are o copertă pătrată de anumite dimensiuni, un titlu, evaluarea joculuiși genul.

Ce format este potrivit pentru un start-up sau o afacere mică?

Specialiști în trafic și crearea de publicitate direcționată pe VKontakte - recomandă să se uite la bugetul și numărul segmentului.

Să presupunem că aveți multe audiențe țintă diferite, dar bugetul este de 5.000 de ruble. Atunci ar trebui să începem cu teasere. Puteți crea mai multe variante de anunțuri.

După aceasta, campania poate fi scalată - lansați postări promoționale pentru anumite segmente eficiente. Eșantionul trebuie mărit la cel puțin 50.000.

Lansăm o campanie de testare pe VK

Specialiștii SMM recomandă testarea tuturor publicurilor în același timp, dacă bugetul o permite. 100 de ruble este suma minimă pentru fiecare anunț. În plus:

  • o dată la 60 de minute trebuie să ajustați rata;
  • dezactivați anunțurile cu rate CTR sub 0,7 când ajung la 1000 de afișări;
  • concluziile ulterioare pot fi trase la atingerea barei de 5.000 de afișări.

Înainte de a dezactiva reclamele, verificați Metrica. Uneori se întâmplă ca reclamele cu conversii reduse să înceapă brusc să se vândă.

Creăm reclame pentru publicitate pe VKontakte

Prima situație este că vindeți produse care sunt pe înțelesul clientului. El poate alege din mai multe mărci. Pentru a crește ratele de clic

  • Trebuie să vă concentrați pe preț dacă produsul costă mai puțin decât altele:

  • dacă produsul este scump, atunci arată principalele avantaje;
  • pentru bunuri de larg consum, folosiți cuvintele „Doriți?” sau „Ai terminat?”:

Dacă aceste metode nu funcționează, atunci există două opțiuni mai eficiente.

Metoda de asociere

Potrivit dacă produsul este vândut într-o nișă complexă, are un public restrâns și o temă specială. Un exemplu ar fi un blog CrossFit.

Cuvintele cheie vor arăta astfel:

  • rezistență;
  • rezistenţă;
  • bară orizontală etc.

Puteți utiliza Yandex Wordstat pentru a selecta asocieri. Atunci știi ce caută publicul tău țintă.

Durerea publicului ca avantaj

Ajută atunci când concurența este mare și produsul este produs în serie.

În primul rând, notează toate „durerile” posibile ale clientului tău. Să presupunem că îi este teamă că mărfurile vor fi deteriorate în timpul transportului. Sau nu va veni deloc. În mod ideal, ar trebui să existe până la 50 de astfel de „dureri”.

După aceasta, temerile clientului trebuie depășite cu avantaje. De exemplu, spuneți persoanei despre ambalajul sigur dacă se teme că produsul se va sparge în timpul transportului.

Metode interzise

VK nu este permis:

  • folosiți imagini neadecvate sau intimidante;
  • face publicitate la droguri, tutun sau alcool;
  • referiți-vă la vârstă, convingeți sau adresați-vă după nume.

Rețelele sociale nu sunt doar un instrument de comunicare și o resursă de divertisment. De asemenea, permit oamenilor și companiilor să vorbească despre ei înșiși. Dar pentru a reuși în această afacere și a atrage din ce în ce mai mulți abonați noi, ai nevoie de o strategie.

Publicitatea VKontakte are un set încorporat de mecanisme de direcționare, datorită cărora puteți recunoaște și chiar crea imagini ale cumpărătorilor ideali, în plus, aceasta este una dintre cele mai ieftine metode de promovare. Dacă este prima dată când creezi o campanie pe această rețea socială, atunci fii pregătit să treci prin încercări și erori. Nu uitați că acest lucru este normal, deoarece experimentarea și rezolvarea problemelor fac parte din munca managerilor de conținut și a specialiștilor SMM.

Este important să învățați să înțelegeți cum să utilizați în mod eficient modelele de comportament în publicitate, precum și anumite evenimente care apar în viața utilizatorilor. Din fericire, VK are acum o cantitate imensă de informații utile pentru direcționare și vă puteți direcționa eforturile atât către clienții existenți, cât și către potențiali.

Ce este „direcționarea socială”

Social Targeting este o tehnică de atragere publicul țintă(publicul țintă) prin publicitate pe rețelele de socializare. Se referă la alte tipuri de generare de clienți potențiali, cum ar fi direcționarea demografică sau comportamentală. În timp ce direcționarea pur bazată pe interese le permite agenților de publicitate să găsească clienți pe baza unui comportament online similar (cum ar fi site-urile web pe care le-au vizitat), direcționarea socială combină această logică cu logica rețelelor sociale, ajutând mărcile să găsească persoane legate de interesele lor a clientelei existente.

Să dăm un exemplu. Publicitatea direcționată pentru pantofi de alergare poate apărea în fața ochilor utilizatorului, deoarece acesta petrece mult timp pe site-urile de sport. Primește un anunț pentru același pantof pe o rețea de socializare pentru că este un prieten sau este conectat în alt mod cu cineva care a cumpărat pantofii de la agentul de publicitate în ultima lună.

Orice tip de țintire presupune împărțirea pieței în segmente și concentrarea eforturilor de marketing asupra câtorva dintre ele, inclusiv clienți ale căror nevoi și dorințe sunt cel mai pe deplin satisfăcute de produsele/serviciile dumneavoastră. De aceea este important să configurați mai întâi (Buyer's Persona) corect și abia apoi să treceți mai departe.

Înțelegerea publicului țintă

Pentru a crea o campanie de publicitate, aveți nevoie de cel puțin o înțelegere de bază a publicului țintă. Să presupunem că vindeți salopete de fitness în orașul Penza. Potențialul dumneavoastră client este femeile tinere cu vârsta cuprinsă între 18 și 35 de ani, care locuiesc în regiunea Penza, sunt interesate de îmbrăcăminte și sport. Toate aceste detalii vor conta atunci când configurați publicitate direcționată.

Efectuați cercetări asupra publicului dvs. țintă folosind instrumente analitice precum Yandex.Metrica sau Google Analytics, sau cel puțin priviți statisticile privind vizitatorii grupului dvs. VKontakte înainte de a începe să vizați.

Lucrul bun despre direcționarea socială este că utilizatorii oferă informații despre ei înșiși, pe care le puteți folosi pentru a ajunge la cei mai calificați cumpărători potențiali. Acestea fiind spuse, este important să alegeți o platformă care se potrivește ea însăși cu specificul a ceea ce oferiți.

De ce VKontakte? Potentialul media

Rețelele sociale devin un instrument de informare din ce în ce mai puternic: mulți oameni își iau știrile de acolo, iar gradul de încredere în rețelele sociale este mai mare decât cel al televiziunii centrale. Potrivit datelor publicate de VKontakte, numărul de utilizatori lunar care vin în căutare de conținut depășește audiența Channel One (83,1% față de 74,5%, respectiv), STS (74,8%), TNT (68,5%) și Rusia-1 (69,9%) %).

Acesta este un public uriaș, care acoperă întreaga țară și destul de solvabil:

Potrivit Mediascope Web Index pentru decembrie 2018

Ce înseamnă? Audiența mare a VK este formată din 70 de milioane care se conectează în mod regulat la profilul lor și nu numai că citesc actualizări, comunică, vizualizează și lasă comentarii sub fotografii și videoclipuri, dar găsesc și informații despre produse și cheltuiesc bani!

Este o greșeală să nu folosiți o astfel de resursă și, dacă doriți să vă promovați produsele și serviciile în mod competent, citiți mai departe și aflați împreună cu noi cum să o faceți.

Formate de publicitate

1) Carusel - potrivit pentru promovarea bunurilor și serviciilor, deoarece este un format „swipeable” în care puteți include mai multe imagini deodată (de la 3 la 10), text, preț, adresă, Buton Call-To-Action, CTA);

2) Înregistrare universală- poate consta din descriere simplă, imagini și text, sau conțin și un gif, hartă, video sau alte tipuri de documente atașate (până la 10 atașamente în total);

3) Postați cu un buton - o imagine + una dintre opțiunile butonului CTA („Cumpără”, „Du-te”, „Alătură-te”, etc.);

4) Colectarea cererilor – relativ noua optiune, amintește oarecum de un formular de lead: făcând clic pe un anunț, o persoană merge la un chestionar pe care îl poți personaliza pentru a obține informațiile necesare;

5) Publicitatea pe site este cea mai mare nou format pentru publicitate, după cum sugerează și numele, site-urilor terților. Lucrul bun este că nu trebuie să fie asociat cu nicio comunitate: linkul duce direct tot traficul către site-ul dorit.

2. Reclame(bloc text-grafic, TGB) este o reclamă pe care ați văzut-o cu toții pe VK. com sub meniul din stânga. De obicei arată ca o fotografie și un text dedesubt. Pe o pagină sunt afișate maximum trei astfel de reclame. Puteți alege dintre următoarele subtipuri:

1) Aplicație - pentru a face tranziții către o aplicație sau un joc postat pe o rețea de socializare;

3) Site extern - pentru a promova o resursă terță parte.

Configurarea direcționării VKontakte

Pentru început, pregătiți o platformă în care vor „ateriza” persoanele cărora le veți afișa reclame. Dacă acesta este un site extern, creați o pagină de destinație specială, al cărei scop ar trebui să fie o acțiune, de exemplu, cumpărarea unui produs sau înscrierea la o clasă de master. Pentru a dezvolta o pagină de destinație de succes, contactați profesioniști sau.

Dacă faceți reclamă, să zicem, unei comunități pe o rețea de socializare, faceți o postare specială care repetă textul reclamei și conține detalii suplimentare. Este recomandabil să îl fixați în partea de sus a paginii comunității, astfel încât vizitatorii care provin de la o postare publicitară să înțeleagă imediat că au ajuns la locul potrivit și să nu se angajeze în derulări inutile.

Pasul 1. Selectați un format

Accesați contul dvs. de publicitate folosind linkul https://vk.com/ads?act=no_office sau https://vk.com/adscreate Faceți clic pe butonul „Creați anunț” și veți fi direcționat la următorul ecran:

Pasul 2. Design general

Specificând linkul și domeniul articolului promovat, veți fi dus la pagina de design, unde va trebui să introduceți un titlu, să încărcați un logo și o imagine atrăgătoare, să creați o descriere, să selectați o etichetă pentru buton (de exemplu , „Deschide” sau „Mai multe detalii”) și, de asemenea, creați text lângă buton. În plus, pentru a crește eficiența afișărilor de anunțuri, vi se va cere să selectați un subiect (auto, afaceri, animale de companie, sport etc.). De asemenea, vi se cere să furnizați o evaluare de vârstă dacă conținutul are restricții de vârstă.

După aceasta, vizualizarea anunțului după publicare va deveni disponibilă:

Pasul 3. Vizează-ți publicul țintă

1) Geografie. Costul clicurilor și al afișărilor depinde de acest parametru. Puteți selecta țara, orașele și regiunile individuale care sunt relevante pentru afacerea dvs. sau, dimpotrivă, puteți exclude locurile în care nu doriți să afișați anunțul. Atunci când alegeți toată Rusia, eliminați Moscova și Sankt Petersburg - acest lucru va reduce prețul (mai târziu configurați o campanie publicitară separată pentru ele). Setări suplimentare pentru alte tipuri de reclame, acestea includ direcționarea geografică în funcție de zonă de oraș, stație de metrou și stradă.

2) Demografie. Aici alegi tu podea(orice, bărbat, femeie). Luați în considerare caracteristicile publicului: bărbații sunt cei mai solvenți, femeile sunt cele mai active.

Direcționare corectă după vârstă ar trebui să se bazeze pe analiza publicului țintă. De exemplu, dacă acesta este un blog despre sport, atunci vei fi de cel mai mare interes pentru categoria 18-44 de ani. Prin restrângerea selecției, reduceți acoperirea publicului, dar, în același timp, vă direcționați publicitatea mai precis.

Ziua de naștere(azi, mâine, în timpul săptămânii) - o coloană care este relevantă pentru bunuri de sărbători, de exemplu, flori, cadouri, seturi de șosete etc.

Starea civilă- nu este cea mai exactă coloană, deoarece oamenii din diverse motive nu indică starea lor matrimonială sau starea de relație, dar dacă pentru a vă face publicitate aplicației trebuie să setați un filtru doar pentru cei care sunt în căutare activă, atunci o poți face aici.

Vă recomandăm să ignorați primul câmp „Interese și comportament”(nu toată lumea indică domeniul de aplicare al hobby-urilor lor și veți reduce foarte mult cercul celor care vor primi publicitate) și întoarceți-vă atenție deosebită pe „Comunități”. Selectați grupuri cu adevărat active, nu moarte, cu o bază de abonați activă și includeți-le în această listă(pot fi adăugate în total nu mai mult de 25 de grupuri). De asemenea, puteți exclude anumite comunități sau publicitate directă atunci când comunitatea este activă (de exemplu, atunci când creați un eveniment - o ședință foto sportivă sau o competiție).

Subgraf „Aplicații și site-uri” face posibilă afișarea de reclame pentru vizitatorii anumitor site-uri (dacă pe ele este instalat widget-ul VKontakte) și pentru cei care au aplicații specifice instalate. Site-urile specializate primesc cel mai „fierbinte” trafic care se potrivește cu caracteristicile publicului țintă, iar o astfel de direcționare poate fi extrem de eficientă. Monitorizați cele mai populare site-uri din nișa dvs. și enumerați-le în acest domeniu. Dacă este necesar, dezactivați vizibilitatea reclamei pentru utilizatorii altor site-uri și aplicații folosind un filtru "Cu excepţia".

Setări „Călători” necesare pentru a ajunge la persoanele care au călătorit în străinătate, dar continuă să folosească VK.

4) Educație și muncă. Un cadru important pentru cei care doresc să-și promoveze produsele și serviciile către studenți/absolvenți de anumiți instituţiile de învăţământ sau persoane cu anumite profesii. Un filtru care este discutabil din punct de vedere al eficacității, având în vedere că oamenii oferă adesea informații incomplete și nu își marchează parcurs profesional sau compun biografii inexistente.

5) Parametri suplimentari. Vă permite să redirecționați acei utilizatori care erau deja interesați de site-ul sau grupul dvs., dar au plecat sau nu s-au întors de mult. Campaniile publicitare de redirecționare sunt foarte eficiente, deoarece restrângeți și mai mult potențialele ideale la cei care au făcut deja o conversie (au dat clic, au făcut clic, au completat un formular sau au achiziționat un produs) și le amintiți din nou de marca dvs. sau de necesitatea de a finaliza acțiunea.

Grupurile pentru retargeting sunt create prin încărcarea unei baze de date de contacte existente (fișier TXT sau CSV) sau prin inserarea unui cod JavaScript special în codul sursă al site-ului (așa-numitul „VKontakte retargeting pixel”), care va urmări utilizatorii care vă interesează. .

- un alt parametru legat de retargeting, dar bazat pe evenimente. Acestea vor fi necesare, în special, pentru a exclude de la retargeting utilizatorii care au întreprins o acțiune cu o postare publicitară: pozitive (de exemplu, în urma unui link) sau negative (de exemplu, făcând clic pe butonul „Acesta nu este interesant”).

Pasul 4. Programul de postare

Setarea orei de afișare a anunțurilor vă permite să alegeți. Vă puteți personaliza varianta dacă știți când publicul dvs. este probabil să vă citească postările sau să facă achiziții:

Selectați programul de lucru:

Sau in weekend:

Dar atunci când promovezi comunitatea, vei avea mai multe oportunități. Astfel, veți putea alege între plata pentru clicuri și plata pentru afișări. Acesta din urmă este potrivit pentru cei care au fonduri de publicitate limitate. Reduceți prețul recomandat cu cel puțin jumătate. Dacă observați că publicitatea dvs. funcționează bine și aveți o audiență mare, treceți la publicitatea cu plata-pe-clic.

Activați o limită de afișări la 100 de persoană dacă nu doriți efectul oboselii media: după un anumit punct, apariția enervantă a aceluiași anunț îi va obosi pe cei care nu au fost interesați de anunț și nu au trecut la el la începutul sau mijlocul campaniei.

Pasul 6. Plată și lansare

Pentru a rula o reclamă, cont personal accesați „Buget” și faceți clic pe linkul „Încărcare”. Depuneți bani folosind oricare dintre metodele sugerate: prin carduri bancare, sisteme de plată sau terminale (opțiune pentru întreprinderi mici și persoane fizice) sau prin plata fara numerar(doar pentru persoane juridice). Dumneavoastră determinați numărul de ruble de depozitat. După efectuarea plății, nu uitați să difuzați anunțul. Mergi la " Firme de publicitate”, schimbați starea în „Lansare” și asigurați-vă că este actualizat.

Cerințe și reguli

Înainte ca anunțul dvs. să ajungă la un potențial cumpărător, va trebui să fie moderat. Prin urmare, luați în considerare următoarele nuanțe:

  • Există o serie de lucruri și servicii care sunt inacceptabile pentru publicitatea pe rețelele sociale (alcool, droguri, arme, produse pentru adulți, jocuri de noroc și piramide financiare, vindecare etc.).
  • Este foarte dificil să promovați o serie de produse și servicii VKontakte, deoarece va trebui să furnizați multe documente de autorizare. Această listă include publicitate bunuri medicale, medicamente, servicii financiare, asigurări, bijuterii și produse din blană, alimente, case de amanet, organizatii caritabile, loterie etc.
  • Textul reclamei trebuie să respecte normele limbii ruse, să fie corect compus din punct de vedere gramatical, să nu conțină blasfemie, să corespundă esenței obiectului promovat și conținutului paginii către care duce linkul.
  • Imaginile sunt încărcate în calitate superioară. Conținutul negativ sau explicit este interzis.

Înainte de a începe campania, vă rugăm să citiți „Regulile de publicitate”. Dacă este aprobată de moderator, campania publicitară începe automat; Dacă există încălcări, veți fi anunțat și le puteți corecta.

Când rulează publicitatea

După difuzarea anunțului, asigurați-vă că îi monitorizați performanța. Este posibil să trebuiască să modificați imaginea, textul, titlul, ora apariției în feed, formatul publicitar și chiar parametrii de direcționare de mai multe ori, de exemplu, să le restrângeți prin lansarea de campanii publicitare separate pentru diferite sexe, vârste, regiuni, grupuri de interese, etc. d. Cu cât segmentarea este mai precisă, cu atât este mai probabil ca reclamele VKontakte perfect direcționate să ajungă la ochii și urechile potrivite și veți obține conversia dorită (ceea ce înseamnă că banii dvs. vor fi cheltuiți bine).

Monitorizați rata de clic (CTR) a anunțului dvs. pentru a vedea ce funcționează cel mai bine. Marketingul VK diferă de publicitatea contextuală, la care reacționează un public „cald”, pregătit. Prin urmare, arată-ți imaginația și încearcă să găsești o prezentare vizuală și textuală originală care să trezească curiozitatea utilizatorului care defilează în mod obișnuit prin feedul său.

Rețineți că nu există un singur tip de anunț potrivit - după ceva timp va trebui să veniți cu unul nou și să îl executați prin teste. Dacă nu aveți un buget mare, experimentați cu alocarea unei sume mici pentru a începe sau scădeți tarifele.

Concluzie

Sarcina cu care se confruntă un marketer care ținește este simplă: creați persoane de cumpărător și apoi oferiți-le ceea ce caută sub forma unei postări de publicitate interesantă. Totuși, rețineți că nu vă puteți baza doar pe creativitate. Pentru a ieși în evidență în fluxurile aglomerate din rețelele sociale, este important să puteți răspunde la preferințele utilizatorilor și să ajungeți la segmentele potrivite ale publicului țintă. Prin urmare, direcționarea către public este o componentă necesară și eficientă a marketingului social de succes.

Din fericire, vk. com vă oferă opțiuni avansate de direcționare, astfel încât să vă puteți adresa clienților cu o gamă largă de categorii care acoperă datele demografice, tipurile de utilizatori și interesele.

Prin urmare, testați-vă creativitatea, găsiți un anunț care atrage cea mai mare atenție și apoi experimentați cu setările de audiență din contul de publicitate - numai așa veți înțelege cum să creați campanii de marketing VKontakte eficiente și bugetare.

Conversii mari pentru tine!

21.03.2017 | 12:15

Salutări, dragi prieteni! Cred că niciunul dintre voi nu va contesta faptul că promovarea oricăror proiecte pe internet va fi ineficientă fără publicitate de calitate. Nu vă voi spune despre toate modalitățile de promovare existente, dar mă voi concentra asupra rețelele sociale. Dacă vă amintiți, am scris anterior recenzii despre cum funcționează, de unde să începeți promovarea unui proiect pe o rețea de socializare pentru a atrage clienți și multe altele. Toate aceste cunoștințe ne vor fi utile astăzi, deoarece pe baza ei s-a format deja regula principală de promovare în rețelele sociale - publicitatea ar trebui să acopere întotdeauna publicul utilizatorilor care interesat de oferta ta. În articolul de astăzi, vreau să mă îndepărtez de calea deja bătută - creând și, și încep să iau în considerare o metodă mult mai rapidă în ceea ce privește rentabilitatea fondurilor investite. Deci, pe ordinea de zi se află țintirea VKontakte, capacitățile sale, regulile de utilizare și principiul configurării.

Termeni și definiții de bază

Înainte de stăpânire funcţionalitate publicitate direcționată, sugerez să afli mai întâi ce fel de fructe este și cu ce se mănâncă. Deci, amintiți-vă ce reclame pe VK pop-up în partea stângă a fluxului de știri? Vă amintiți? Dacă da, atunci ești deja familiarizat cu publicitatea direcționată. De obicei, astfel de reclame constau dintr-un titlu și o imagine. Uneori, compoziția de bază poate fi diluată cu o mică descriere text.

Dacă comparăm publicitatea direcționată pe VKontakte cu publicitatea contextuală clasică, atunci am dori imediat să remarcăm principala lor diferență - țintire ultra-preciză reclamele nu se bazează pe conținutul paginii, dar pe anumit grup utilizatorii. Cu alte cuvinte, reclamele direcționate se adresează unui anumit public țintă, utilizatorii interesați de un produs sau serviciu.

Folosind cele mai simple instrumente oferite de persoana de contact, puteți munca speciala executa configurație publicitară. Printre parametrii aflați la dispoziție vor fi atât cei obișnuiți - geotargeting și demotargeting, cât și alții mai restrânși. Acestea din urmă includ educația, poziția, interesele. Direcționarea VK vă va permite să afișați anunțurile exclusiv acelor persoane care ascultă melodii de un anumit nivel grup muzical sau locuiți în apropierea unei anumite stații de autobuz.

Terminologie de bază în publicitate direcționată

Așa că cursul nostru de formare este complet, trebuie pur și simplu să creez un dicționar de termeni pentru dvs. care vă va permite să treceți la „tu” cu direcționare. Când creați o campanie de publicitate, veți întâlni cu siguranță termeni precum:

În acest moment, pregătirea teoretică în elementele de bază poate fi considerată completă, propun să trecem la probleme mai presante.

Pentru cine este potrivită publicitatea direcționată?


Trafic zilnic este despre 80 de milioane de oameni. Gândește-te doar cât de mare este această cifră! Din păcate, în ciuda bogăției audienței, mulți oameni de afaceri s-ar putea să nu știu nici măcar ce este direcționarea, deoarece acest tip promovarea pur și simplu nu le va potrivi.

Vă sugerez să înțelegeți cu siguranță dacă ar trebui să urmați o pregătire suplimentară și să treceți la partea practică a articolului sau să vă terminați cunoștințele cu publicitatea vizată chiar acum. Deci, este logic să studiezi direcționarea pentru cei care:

  • vinde haine, pantofi, accesorii
  • vinde electronice– smartphone-uri, tablete, laptop-uri etc.
  • ocupat în domeniu afaceri cu restaurante – atrage vizitatorii către puncte fast food, cafenele, baruri, restaurante, cluburi de noapte, rave
  • este logodit promovarea produselor informaţionale– traininguri, seminarii, cursuri de master și așa mai departe
  • ocupat în anumite zone B2B-afaceri
  • promovează școli de dans, desen și altele asemenea
  • face reclamă misiuni, programe de divertisment, săli de jocuri și așa mai departe

Cine nu o poate folosi?

  • industrie
  • construcție și renovare
  • majoritatea segmentelor B2B mari și pe termen lung
  • vânzare produse din tutun si alcool
  • magazine de sex
  • HYIP-uri și piramide financiare

De acord că vânzarea specializată echipamente industriale VKontakte nu este o sarcină ușoară. Deși, dacă te străduiești cu adevărat și știi cum să configurezi publicitatea, este posibil ca acest lucru să fie posibil.

Cât despre produse din tutun, alcool, tot felul de piramidele financiareși produse din industria sexuală, atunci, desigur, ar merge pe rețeaua de socializare pur și simplu cu „Hara!” Dar, din păcate, astfel de produse nu sunt permise moderarea site-ului, așa că căutați alte modalități de a avansa pentru ei.

Cum să-ți găsești publicul țintă?

Pentru ca anunțul dvs. să fie eficient și să aibă un impact maxim, nu este suficient doar să știți cum arată publicul dvs. țintă, trebuie și să puteți găsește-o. Lista vă va ajuta în acest sens criterii de bază, pe care îl puteți folosi ca ghid atunci când faceți un portret al consumatorului dvs. Lista parametrilor principali include:


În total, VKontakte vă va oferi aproximativ 20 de parametri de selecție. Aveți dreptul să configurați direcționarea în modul care vi se pare corect. Veți putea chiar să sortați utilizatorii pe baza unor criterii extrem de specifice. De exemplu, anunțul dvs. va fi afișat numai persoanelor care intenționează să sărbătorească o zi de naștere în viitorul apropiat. În viitor vei putea analiticeși calculați care dintre setări a produs cel mai bun rezultat pentru anunțul dvs.


În general, vă pot spune cu fermă încredere că, cu ajutorul țintirii, aveți garantat că veți realiza simplu rezultate fantastice– dar numai dacă înțelegeți clar ce și cui oferiți.

Asistenți indispensabili în găsirea publicului țintă

Deoarece aveți deja o idee despre cum funcționează publicitatea direcționată, știți și chiar ați reușit să vă familiarizați cu filtrele pentru selectarea publicului țintă, cred că nu ar fi greșit să vă povestesc despre serviciile pentru selecția aceluiași public prin ID de utilizator. Iată câteva site-uri care știu aproape totul despre cum să configurați corect publicitatea VK direcționată:

  • Piper.ninja – un instrument pentru creșterea acurateții direcționării, care colectează publicul țintă atât pe VKontakte, cât și pe Facebook. Principiul funcționării sale se bazează pe obținerea de date despre cei mai activi utilizatori ai paginilor și grupurilor publice. Toate lucrările de service sunt efectuate în cloud. Un avantaj neîndoielnic poate fi considerat simplitatea interfeței, care este de înțeles utilizatorilor la nivel intuitiv
  • VKParser – un instrument profesional pentru IMM-uri, care este utilizat în mod eficient pentru a promova tot felul de bunuri și servicii pe rețeaua de socializare. Parser determină cu exactitate publicul țintă analizând profilurile utilizatorilor și comunitățile. Serviciul poate căuta postări populare și poate evalua mesajele VKontakte pe site-uri externe.

Adună-ți publicul țintă pentru afacerea ta cu Pepper.ninja

În general, cei care înțeleg clar cui este destinat produsul sau serviciul lor, știu cum să configureze direcționarea VKontakte, pot să nu folosească deloc serviciile auxiliare. Funcționalitatea VK va fi suficientă pentru a vă determina în mod independent publicul țintă, dacă aveți o idee specifică despre asta. Dar aceste servicii economisesc timp foarte bine.

Tipuri de direcționare

Publicitatea direcționată este ceva între publicitatea contextuală și publicitatea teaser. Din păcate, nu poate fi arătat celor implicați în căutare internă VKontakte, ca și în cazul contextului. Cu toate acestea setare corectă vă permite să găsiți publicul țintă pentru PR produs și să scăpați de scurgerea fără sens de trafic, așa cum se întâmplă în cazul unei rețele de teaser. Astăzi, tu și cu mine avem acces la un întreg 5 formate de publicitate direcționată pe VK.

Imagine și text

Această opțiune este perfectă dacă nu puteți furniza toate informațiile necesare în titlul anunțului sau doriți să descrieți pe scurt produsul promovat.

  • Lungimea maximă posibilă a titlului anunțului este de 25 de caractere
  • Lungimea maximă permisă a descrierii este de 60 de caractere
  • Rezoluția minimă a bannerului este de 90*60 pixeli.

Imagine mare cu titlu

Acest format este cel mai popular și este considerat cel mai mult universal. Este folosit cel mai adesea în cazurile în care titlul clarifică imediat despre ce este vorba în anunț.

  • Dimensiunea maximă a titlului este de 25 de caractere
  • Rezoluția minimă a bannerului este de 90*120 pixeli

Exclusiv

Avantajul acestui format este că anunțul va fi singurul de pe paginăși va avea un banner mai mare. Această opțiune este mult mai scumpă decât altele și rareori poate fi numită eficientă.

  • Lungimea maximă a titlului rămâne aceeași – 25 de caractere
  • Dimensiunea minimă este de 90*160 pixeli

Promovarea unui grup sau comunitate

Este folosit în mod activ pentru a promova mărci, pagini publice și grupuri care sunt dedicate anumitor locuri sau personalități specifice.

  • Titlul va duplica numele grupului dvs. Dacă doriți, îl puteți scurta sau lăsa neschimbat. În ceea ce privește creșterea acestuia, acest lucru este imposibil
  • Rezoluția minimă a bannerului este de 90*90 pixeli

Format special

Opțiune ideală pentru promovarea grupurilor tematice.

  • Titlul dublează numele publicului sau comunității dvs
  • Scara minimă a bannerului este de 128*128 pixeli
  • Bannerul trebuie să fie contrastant și diferit de fundalul principal VKontakte

Reguli de bază

Înainte de a face publicitate pe VK, trebuie verifica anunțul creat. Acest lucru este necesar pentru ca administrația VKontakte să-l modereze și să îl publice cu succes. Vă pot spune imediat că dacă faceți o greșeală sau o greșeală de tipar în text, utilizați un banner de calitate scăzută, intimidant sau pur și simplu flagrant, anunțul dvs. va fi respins.

Listă

Înainte de a trimite un anunț, vă sugerez să studiați regulile de bază. Astfel, VKontakte interzice categoric crearea de campanii publicitare:


Subtilități și caracteristici

Vă rugăm să rețineți că:

  • Imaginea pe care o utilizați în anunț trebuie să fie de înaltă calitate
  • în cazul aplicării textului unei imagini, simbolurile nu ocupă mai mult de 50% din suprafața totală a bannerului
  • Subiectul reclamei ar trebui să repete tema site-ului către care transferă utilizatorul
  • daca plasezi un anunt cu publicitate servicii medicale, va trebui să furnizați rețelei de socializare documentația corespunzătoare
  • anunțul dvs. nu încalcă politica de confidențialitate

Ei bine, în general, cei care sunt angajați în afaceri cinstite și nu suferă de probleme cu limba rusă nu trebuie să-și facă griji pentru nimic. Cu o probabilitate de 99,9%, anunțurile dvs. vor trece cu succes de moderarea site-ului. În ultimă instanță, VKontakte vă va informa cu privire la motivul respingerii cererii dumneavoastră.

Instrucțiuni pas cu pas pentru configurarea direcționării

Ei bine, acum să trecem la partea distractivă - publicitate și configurarea acesteia. Pentru a face acest lucru aveți nevoie de:

  • Urmați linkul și creează-ți un cont personal
  • În partea stângă a ferestrei, faceți clic pe butonul „ Anunțuri direcționate»
  • În fereastra care se deschide, faceți clic pe butonul „ Creați un anunț»

Crearea unui anunț

Pentru a vă fi clar cum să plasați o reclamă într-o persoană de contact, vă sugerez să parcurgeți întregul proces de creare a unui anunț direcționat folosind exemplul meu:

  1. O alegem pe cea de care avem nevoie format de proiect pe care urmează să-i facem publicitate. In cazul meu este " Site extern" site-ul web.
    Dacă unul dintre voi este interesat de acest lucru și va face publicitate propriei comunități, principiul de funcționare în acest caz va fi similar, dar nu va trebui să utilizați etichete UTM
  2. Introdu adresa site-ului nostru în câmpul de sus, domeniul va fi selectat automat. Acum faceți clic pe butonul „ Continua»
  3. În fereastra care se deschide, completați formularul standard.
    In categoria " Înregistrare„Aleg un format pentru anunțul meu” Imagine mare„, iar apoi scriu în linia de titlu textul pe care vreau să-l văd pe banner
  4. Întrucât site-ul meu este dedicat investițiilor, în categoria subiectului reclamei selectez „ Servicii financiare»

Configurarea publicului țintă

  1. Deoarece cititorii site-ului meu nu se limitează la o singură țară, în setările de sub „ Ţară"Eu aleg" Orice" Veți alege opțiunea de care aveți nevoie. Aici puteți specifica orașul, stația de metrou și chiar strada
  2. Să trecem la filtrarea după gen. Publicul meu țintă este bărbații și, prin urmare, îi aleg pe ei. Formați această categorie în funcție de nevoile dvs.
  3. Decideți cine va fi interesat de produsul dvs., câți ani au potențialii dvs. consumatori și apoi sortați lista. În cazul meu, baza este de 25-55 de ani
  4. Dacă produsul pe care îl faceți reclamă va fi de interes pentru viitorii sărbători de naștere, bifați caseta corespunzătoare din rândul „ Ziua de naștere»
  5. După ce au fost introduse toate datele, în partea dreaptă a ecranului veți vedea aproximativ cât costă un anunț și la ce public poate ajunge
  6. Să mergem și mai jos și să completăm categoriile „ Interese», « Educație și muncă" Deoarece site-ul meu este conceput pentru oameni ocupați activitati de investitii, tranzacționarea cu valută și pieţele de valori, sortez publicul țintă alegând acei utilizatori care au studii superioareși sunteți interesați de afaceri, investiții, venit pasiv, bani, câștiguri online și altele asemenea.
    În viitor, puteți să vă schimbați și să vă jucați cu interesele, de exemplu, să eliminați studiile superioare, deoarece de foarte multe ori oamenii fără acesta au un zel mult mai mare pentru cunoaștere și pentru a învăța lucruri noi
  7. Te sfatuiesc sa analizezi 10-20 de reprezentanti ai publicului tau tinta pentru a gasi grupuri in care sa se concentreze numarul maxim de potentiali consumatori ai produsului tau. Aceste informații vă vor fi utile atunci când completați categoria „ Comunități»
  8. Conform criteriului " Viziunea asupra lumii„Va fi posibilă filtrarea publicului țintă în funcție de religie. În cazul meu, acest punct nu are niciun folos, așa că îl omit
  9. Referitor la linia " Călători„, apoi bifând această casetă, îți vei limita publicul țintă la persoanele care călătoresc în străinătate cel puțin o dată la șase luni. Această funcție nu mi-a fost utilă, dar va fi utilă celor care fac reclamă pentru tururi sau mărfuri scumpe
  10. In categoria " Educaţie"vei vedea pozitia" Denumirea funcției" Aici sunt interesat de oameni care ocupă funcții precum economist, director, manager și așa mai departe. Îți alegi acei specialiști care sunt publicul țintă al proiectului tău
  11. hai sa mergem la " Parametri suplimentari" Aici putem completa grupuri de retargeting, indică dispozitivele de pe care utilizatorii publicului nostru țintă VKontakte ar trebui să se conecteze. Personal, nu contează pentru mine dacă utilizatorul defilează prin fluxul de știri în timp ce stă la computer sau folosește un telefon mobil. Cu toate acestea, dacă, de exemplu, vindeți huse pentru smartphone-uri, ar fi logic să vă limitați publicul țintă indicând în această categorie „ Toate telefoanele mobile»
  12. Sistemele de operare și browserele sunt configurate în același mod.
  13. Și, în sfârșit, să trecem la problema financiară. In categoria " Stabilirea prețului și locației„Alegem opțiunea de PR care se potrivește cel mai bine portofelului nostru. Deoarece am încredere în publicul țintă dat, activez „ Plata pentru afișări»
  14. Prețul recomandat de rețeaua de socializare pentru 1000 de afișări pentru anunțul meu a fost de 6,33 ruble.
    Cu toate acestea, o scad la 1,1 ruble. Vă sfătuiesc să începeți cu prețuri minime, care vor fi cu un ordin de mărime mai mici decât cele recomandate. Dacă, după trecerea moderației, anunțul dvs. nu începe să fie publicat, nu ezitați să creșteți prețul cu 50 de copeici până când anunțul apare online
  15. Acum că totul este gata, dați un nume campaniei dvs. de publicitate și faceți clic pe „ Creați un anunț»
  16. Stabiliți limite și lansați un anunț

Și în sfârșit, încă câteva sfaturi utile care vă va ajuta atunci când creați o campanie publicitară:


Încurajați-vă publicul țintă să facă clic pe anunț, oferind un fel de recompensă pentru acest lucru. bonus. Apropo, informațiile despre promoții sau reduceri scrise în titlul anunțului sau în descrierea acestuia oferă randamente excelente.

Concluzii

Ei bine, este timpul să termin asta. Informațiile prezentate aici sunt mai mult decât suficiente pentru a putea începe cu publicitatea direcționată. În comentariile de sub această postare, nu uitați să împărtășiți experiența dvs. de promovare a proiectelor pe rețelele sociale folosind direcționarea. Spuneți-ne ce ați făcut publicitate, cum v-ați configurat anunțurile, cine a fost publicul țintă și ce rezultate ați obținut în final. Ei bine, cu asta îmi iau rămas bun de la tine. Ne vedem curând, prieteni!

Dacă găsiți o eroare în text, vă rugăm să selectați o bucată de text și să faceți clic Ctrl+Enter. Mulțumesc că ai ajutat blogul meu să se îmbunătățească!

Dmitri Demență

Spuneți că publicitatea VKontakte nu funcționează bine: unii școlari dau clic pe reclame, întregul buget este cheltuit peste noapte, dar nu există niciun rezultat? Acest lucru se întâmplă dacă alegeți publicul țintă incorect. În acest articol, veți învăța cum să configurați corect direcționarea VKontakte pentru a afișa reclame persoanelor potrivite.

Cum funcționează direcționarea VKontakte

Imaginați-vă că faceți publicitate pentru servicii de reparații auto în Smolensk. Puteți afișa reclame în cele mai populare comunități VKontakte și puteți aștepta un răspuns. Dacă anunțul spune „Reparații auto în Smolensk”, probabil că clienții vă vor contacta. Problema este că veți plăti pentru afișaje publicitare locuitorilor din Penza, Irkutsk și Vladivostok. În plus, veți cheltui bani pentru afișarea de reclame pentru utilizatorii din Smolensk și din alte orașe care nu au mașină. Mai mult, turnați bani în servicii de publicitate pentru oameni care conduc mașini străine scumpe, indestructibile. Și sunteți specializat în repararea mașinilor autohtone și aveți livrări directe de piese de schimb de la AvtoVAZ.

Pentru a cheltui banii eficient și a face oferte, trebuie să afișați reclame numai locuitorilor din Smolensk care au o mașină. Este indicat ca reclamele să fie văzute de persoane cu mașini nu foarte noi care au piese de schimb de la AvtoVAZ. Această problemă poate fi rezolvată prin țintirea publicului țintă.

Cu direcționarea, eliminați practic afișările de anunțuri nedirecționate. De exemplu, nu cheltuiți bani pentru sărbători de publicitate în Pattaya pentru școlari care sunt încă interesați de fotbal și păpuși și nu se plimbă pe Walking Street. Direcționarea anunțurilor oferă următoarele beneficii:

  • Răspuns crescut: conversii și tranzacții.
  • Reducerea costurilor.
  • Reducerea costurilor de achiziție a clienților.
  • Prevenirea reacțiilor negative ale utilizatorilor la publicitatea nedirecționată.
  • Afișarea reclamelor pentru publicul concurenților.


Cu acest ghid, veți învăța cum să vizați un public pe VKontakte.

Cum să configurați corect direcționarea VKontakte




Selectați formatul de anunț: „Imagine și text”, „Imagine mare”, „Promovare comunitară”.


Introduceți un titlu și un text, încărcați o imagine, selectați o temă. Dacă este necesar, puteți seta o limită de vârstă pentru afișări. În această etapă, nu petreceți mult timp pe acești pași. Sarcina este de a trece la direcționarea către public.


Pentru a utiliza direcționarea în mod eficient, trebuie să vă cunoașteți publicul. Pentru a colecta date despre utilizatori, a cerceta piața, a studia clienții reali, a utiliza metoda buyer persona. Puteți citi și despre el.

Pentru experiment, imaginați-vă că compania operează în regiunea Krasnoyarsk. Serviți clienți în toate orașele din regiune, cu excepția Zheleznogorsk. Se știe că ești cel mai des contactat de femeile manager de birou cu vârste cuprinse între 20 și 50 de ani. Un alt grup de clienți sunt specialiști IT companii mari, dintre care 70% sunt bărbați. Vârsta lor variază, de asemenea, între 20 și 50 de ani.

Cum să configurați direcționarea geografică

Vizează grupurile de public sugerate mai sus. Pentru a începe, selectați zona geografică a afișărilor de anunțuri. Specificați teritoriul Krasnoyarsk ca țintă și excludeți Zheleznogorsk.


Cum să configurați direcționarea demografică

După cum am menționat mai sus, clienții dvs. potențiali includ femei care lucrează ca manageri de birou, precum și bărbați și femei care lucrează în departamentele IT. Prin urmare, în secțiunea „Sex”, lăsați valoarea implicită. Selectați bărbat sau femeie numai dacă vindeți un produs în mod clar masculin sau feminin, cum ar fi tije de spinning sau machiaj. Rețineți că, în acest caz, tăiați potențiali clienți, de exemplu, femeile pasionate de pescuit.

Indicați vârsta audienței. Conform termenilor experimentului, am convenit să țintăm clienți cu vârste cuprinse între 20 și 50 de ani. Acesta este un interval de vârstă larg, așa că vă rugăm să specificați-l neschimbat în setările dvs. Dacă vârsta majorității clienților este într-un interval restrâns, de exemplu, 25-30 de ani, încercați să extindeți grup țintă. Indicați vârsta dvs. între 22 și 33 de ani și evaluați rezultatele campaniei.

Dacă este necesar, limitați audiența afișărilor la persoanele de naștere.


Omite meniul Stare civilă. Folosiți-l doar în cazuri excepționale, de exemplu, dacă vindeți cadouri de Ziua Îndrăgostiților.


Când și cum să utilizați direcționarea pe categorii de interese și categorii de interese

În direcționarea în funcție de interese, puteți selecta segmente de public. Aceștia sunt utilizatori care sunt interesați în prezent de un anumit produs și sunt gata să-l cumpere. De exemplu, un agent de publicitate poate afișa reclame persoanelor care cumpără adesea în magazine online, caută o mașină sau sunt interesați de servicii financiare. VKontakte clasifică utilizatorii în segmente de audiență în funcție de activitatea lor pe rețeaua socială și pe site-uri externe.


Cum să vizați membrii comunității

Ideea este foarte simplă: dacă afișați reclame membrilor comunităților tematice, răspunsul va fi mai mare. De exemplu, puteți afișa reclame despre reumplerea cartușelor membrilor tuturor comunităților cu subiectul relevant legat de regiunea selectată.


Pentru a găsi comunități potrivite, utilizați căutarea VKontakte. Folosind filtrul puteți modifica criteriile de căutare.


Utilizați și serviciul allsocial.ru, cu ajutorul căruia puteți căuta și evalua comunități. Asigurați-vă că excludeți membrii comunității dvs. din audiență. Cel mai probabil, oricum vor vedea publicațiile.

Cum să afișați reclame utilizatorilor anumitor aplicații și site-uri

Această sarcină este rezolvată folosind filtrul „Aplicații și site-uri”. Introduceți numele site-ului care vă interesează și salvați opțiunile propuse de sistem. În această etapă, puteți evalua acoperirea potențială și fezabilitatea țintirii publicului pe baza criteriului selectat.


Dacă este necesar, excludeți orice site sau aplicație de la afișarea utilizatorilor folosind filtrul „Cu excepția”. Bifați caseta de selectare „Călători” dacă doriți să afișați reclame utilizatorilor care vizitează VKontakte în timp ce călătoresc în străinătate.


Ce să faci cu direcționarea în funcție de educație și poziție

Căutați un public țintă pe educație doar dacă sunteți interesat de absolvenții unor instituții de învățământ specifice. De asemenea, puteți viza utilizatorii care au absolvit recent o instituție de învățământ.


Utilizați direcționarea în funcție de poziție ca ultimă soluție și cu foarte mare atenție. Această metodă de direcționare vă poate restrânge foarte mult publicul sau adăuga persoane nevizate la acesta. În primul rând, nu toți utilizatorii indică o poziție. În al doilea rând, publicul țintă poate include persoane care își indică toate locurile de muncă pe pagină.

De exemplu, filtrați publicul după titlul postului dacă doriți să afișați anunțuri anumitor profesioniști. De exemplu, utilizați acest tip de direcționare dacă vindeți echipamente dentare. Vă rugăm să rețineți că reclamele nu vor fi văzute de stomatologi care nu și-au indicat profesia în profilul lor.


Cum se utilizează retargeting

Utilizatorii care sunt familiarizați cu afacerea dvs., produsul, site-ul web sau publicul VKontakte răspund la reclame de multe ori mai des decât un public rece. Acesta este un motiv excelent pentru a utiliza retargeting.

Pentru a utiliza retargeting, accesați meniul corespunzător din contul de publicitate VKontakte. Faceți clic pe butonul Creați public.


Puteți crea un public utilizând un pixel de redirecționare sau date dintr-un fișier.


Încărcați fișierul bazei de date adrese de e-mail, numere de telefon sau ID-uri de profil de utilizator. Verifică cerințe pentru informațiile descărcate sau folosiți recomandările:

  • Utilizați un fișier CSV sau TXT.
  • Scrieți câte o adresă, un ID sau un număr de telefon pe linie. De asemenea, puteți scrie datele într-un șir separate prin virgule sau punct și virgulă. Puteți afla ID-ul de utilizator folosind aplicatii.
  • Introduceți numărul dvs. de telefon în următoarele formate: +71111111111, 71111111111, 8-111-111-11-11.

De asemenea, puteți instala un cod de retargeting pe site-ul dvs. În meniul Pixeli, generați un pixel.


Copiați codul și inserați-l pe site.


Dacă site-ul rulează pe WordPress, este convenabil să inserați codul folosind pluginul Head, Footer și Post Injections.

Utilizați meniul „Editați” pentru a adăuga/elimina segmente de public sau pentru a obține din nou codul de redirecționare.


După ce vă umpleți publicul de redirecționare, creați reclame și lansați o campanie de publicitate.


Ce servicii măresc eficiența direcționării VKontakte?

Folosind servicii externe, puteți îmbunătăți acuratețea țintirii publicului țintă și puteți face publicitatea mai eficientă. Acordați atenție următoarelor site-uri:

Pentru a crește eficiența publicității, este necesară colectarea datelor despre diferite segmente ale publicului țintă folosind unul sau mai multe servicii. Salvați datele primite în format CSV sau TXT și apoi creați grupurile de retargeting adecvate.

Direcționarea către public este disponibilă în serviciile de automatizare a publicității, de exemplu, Aori, Plarin, Sociate.Targeting. Capacitățile de direcționare aici sunt standard, dar sistemele de automatizare oferă agenților de publicitate posibilitatea de a gestiona simultan campanii de publicitate pe mai multe platforme.

Modul în care direcționarea crește eficiența publicității VKontakte

În această secțiune veți găsi succes și exemple proaste care vizează publicul țintă al VKontakte. Uită-te la mare




Top